Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Analiza: W poniedziałki e-sklepy zarabiają dwa razy więcej niż w soboty

W poniedziałki sklepy internetowe zarabiają dwa razy więcej niż w soboty - wynika z danych platformy sklepów internetowych Shoper, jak i operatora płatności online Blue Media. Pierwszego dnia tygodnia dużo więcej wizyt kończy się też zakupem niż w weekendy.

Analiza: W poniedziałki e-sklepy zarabiają dwa razy więcej niż w soboty
fot. shutterstock

- Po wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele, zakupy miały przenieść się do sieci, gdzie sprzedawać wolno przez całą dobę i siedem dni w tygodniu. Tak się częściowo stało - e-sklepy odnotowały niedzielne wzrosty sprzedaży. Wpisują się one jednak w znacznej mierze w ogólną tendencję panującą w branży e-commerce. Z raportu portalu Interaktywnie wynika bowiem, że wartość handlu online rośnie w Polsce w tempie przekraczającym 20 proc. rocznie - informują eksperci Shopera i Blue Media.

Retail Institute na podstawie analiz wskazywał w 2017 r., że Polacy najchętniej odwiedzali galerie handlowe w soboty i niedziele. Z kolei badanie IQS przeprowadzone już po wprowadzonych w marcu ubiegłego roku ograniczeniach w handlu, sugerowało, że zainteresowanie konsumentów przeniosło się na piątki. Analiza ekspertów Shopera pokazuje, że zamknięte supermarkety nie spowodowały jednak zmiany zwyczajów w sieci i przesunięcia gorączki e-zakupów na weekend. Sobota i niedziela w 2018 r. były na tej platformie najmniej popularnymi daniami zakupowymi w tygodniu.

- Intuicja podpowiada, że skoro w sieci można porównać tysiące ofert, a przejrzenie ich może potrwać bardzo długo, więc idealnym czasem na e-zakupy będzie weekend. Dane pokazują, że jest odwrotnie. W 2018 r. ruch w sklepach na naszej platformie był w weekendowe dni o 13 proc. mniejszy niż średnia od poniedziałku do piątku - opowiada Łukasz Kozłowski z Shopera - W soboty i niedziele ruch słabo przekłada się na faktyczne zakupy. Dzienna liczba transakcji w weekendy była w ubiegłym roku o 30 proc. mniejsza, a przychody sklepów aż o 43 proc. niższe niż w dni robocze. Słabsza od średniej sprzedaż dotyczy także dni świątecznych przypadających w środku tygodnia - zauważa ekspert Shopera.

Dane Blue Media z ostatniego kwartału 2018 roku, na podstawie liczby i wartości transakcji zakupów dokonanych przy wykorzystaniu Płatności Online Blue Media, w zasadzie potwierdzają wyniki Shopera. Ze względu na obroty poniedziałek jest ponad dwukrotnie mocniejszy niż sobota lub niedziela. To odpowiednio 20 proc. obrotów do 7 proc. w sobotę i 8 proc. w niedzielę.

więcej informacji:

e-sklepy RSS ALERT    /    Łukasz Kozłowski RSS ALERT    /    Marcin Szczur RSS ALERT    /    Shoper RSS ALERT    /    Blue Media RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 107.21.16.70
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.