Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Andrzej Gantner: Widać trend na clean label oraz na żywność ekologiczną (wideo)

Widać bardzo silny wzrost sprzedaży żywności ekologicznej, widać też trend na clean label, czyli na produkty o najmniejszej ilości składników i najmniejszej ilości dodatków do żywności - mówi Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Andrzej Gantner: Widać trend na clean label oraz na żywność ekologiczną (wideo)
Rozmowa z Andrzejem Gantnerem, dyrektorem generalnym Polskiej Federacji Producentów Żywności. Fot. PTWP

Jakie zauważają Państwo najważniejsze trendy konsumenckie?

Widać bardzo silny wzrost sprzedaży żywności ekologicznej, aczkolwiek jest to cały czas relatywnie niski udział w rynku i to warto zaznaczyć, natomiast bardzo wyraźnie widać różnicowanie się tego segmentu – mamy coraz więcej najróżniejszych produktów, mamy właściwie też produkty egzotyczne - cytryny i banany ekologiczne, ziemniaki ekologiczne nie tylko z Polski. Mamy również całkiem przetworzone produkty, które również składają się z surowców ekologicznych, także widać wyraźnie ten trend.

Niestety widać też, że nie do końca jesteśmy w stanie nadążyć za dużymi graczami - chociażby z Niemiec czy z innych krajów. Często zdarza się tak, że nasze surowce, których nie mamy zbyt dużo – bo w Polsce produkcją ekologiczną zajmuje się ok. 26 tys. gospodarstw rolnych - idą za granicę jako część naszego eksportu. Wracają zaś do nas w postaci przetworzonych produktów, a marża na tych produktach jest dużo dużo wyższa niż na samych surowcach. Myślę więc, że to jest trochę ze stratą dla Polskich producentów surowców ekologicznych, szczególnie dla rolników.

Mamy też inny trend związany z poszukiwaniem tego, co się nazywa clean label, czyli produkty o najmniejszej ilości składników i najmniejszej ilości dodatków do żywności, produkty dosyć prosto zapakowane, nawiązujące do prostoty żywności, bo tego poszukują konsumenci i widać wyraźnie, że ten trend jest w napojach słodyczach, płatkach śniadaniowych, wędlinach. Widać, że ten trend się dosyć szybko rozwija.

Następny trend to są produkty "bez", np. bez laktozy i bez glutenu. To jest trend polegający na modach żywieniowych, czasem jest uzasadniony, a czasem nie. Na tych modach można dużo zarobić, ponieważ tego typu produkty są dużo droższe. Ale są też pozytywne objawy tego trendu, ponieważ jest większa dostępność tego typu żywności dla osób, które jej potrzebują. Innym trendem jest zwiększenie zainteresowania konsumentów żywnością funkcjonalną, która coś dodatkowo wnosi do naszego zdrowia.

Przykładem innowacyjności  producentów żywności jest np. chleb bez mąki czy bez glutenu lub chleby z najróżniejszymi dodatkami. To jest bardzo duża nisza, ponieważ ceny specjalnego chleba mogą być dużo wyższe. Produkty tradycyjne i regionalne również odnoszą sprzedażowe sukcesy, m.in dlatego, że są dobrze opisane i sprzedawane w dużych sieciach handlowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

FRSiH 2018 RSS ALERT    /    Andrzej Gantner RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    żywność ekologiczna RSS ALERT    /    Polska Federacja Producentów Żywności RSS ALERT    /    PFPŻ RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.218.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.