Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Andrzej Wojciechowicz: Skala promocji Lidla jest już znacząca

O wojnie cenowej między sieciami handlowymi mówi się od dawna. Deflacja, która dotknęła polską gospodarkę, nie ułatwia zadania. Obecnie Lidl oferuje w czasowej promocji 100 produktów po 2 zł za opakowanie. Co to oznacza dla handlu? – Najnowsza kampania nie jest oczywiście czymś nowym, lecz jej skala jest już znacząca. Bez wątpienia, ponownie wzbudzi zainteresowanie klientów i zwiększy odwiedziny placówek tej sieci – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Andrzej Wojciechowicz: Skala promocji Lidla jest już znacząca
Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. Fot. PTWP

Od 2 maja Lidl oferuje w promocji 100 produktów w cenie po 2 zł za 1 opakowanie. Co oznacza ta promocja? Czy to kolejna odsłona wojny cenowej na mocno konkurencyjnym i trudnym polskim rynku? 

– Od dłuższego czasu Lidl jest postrzegany jako konsekwentny trendsetter rynku reklamowego. Zmaganie się sieci w walce o konsumenta nabiera na sile w związku z trwającą deflacją i zapowiadaną hekatombą podatkową – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. 

Dodaje, że zwiększenie liczby klientów stało się pierwszoplanowym wyzwaniem dla wszystkich wiodących na rynku sieci. 

– Najnowsza kampania, 2 złote za 1 opakowanie, nie jest oczywiście czymś nowym, lecz jej skala jest już znacząca. Bez wątpienia, ponownie wzbudzi zainteresowanie klientów i zwiększy odwiedziny placówek tej sieci – tłumaczy mówi Andrzej Wojciechowicz. 

Podkreśla, że na pewno nie jest to wyprzedaż nadmiernych zapasów.  

– Znaczący udział produktów świeżych w jej realizacji oznacza zarówno elastyczność wdrażania jak i utrzymania małej, acz akceptowalnej marży – wyjaśnia ekspert.

Zaznacza, że w przypadku produktów świeżych nie istnieje ryzyko masowego zakupu przez klientów w celu zgromadzenia zapasu oraz nie wystąpi po promocyjna zapaść sprzedaży. Udział marki własnej zaowocuje jej lepszym postrzeganiem wśród klientów. 

– Jest to kolejna dobrze przemyślana i policzona kampania promocyjna Lidla. Cena 2 zł za produkt nie zawsze musi oznaczać obniżkę ceny. Poza tym, warto prześledzić poziom cen na suplementarne do promowanych produkty. Może się okazać, że marża mix sieci nie tylko na tym nie ucierpi, ale wręcz wzrośnie – podsumowuje Andrzej Wojciechowicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

FMCG Business Consulting RSS ALERT    /    Andrzej Wojciechowicz RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    wojna cenowa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.10.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.