Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Andrzej Wojciechowicz: Skala promocji Lidla jest już znacząca

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-04-2016, 13:57
Andrzej Wojciechowicz: Skala promocji Lidla jest już znacząca
Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. Fot. PTWP

O wojnie cenowej między sieciami handlowymi mówi się od dawna. Deflacja, która dotknęła polską gospodarkę, nie ułatwia zadania. Obecnie Lidl oferuje w czasowej promocji 100 produktów po 2 zł za opakowanie. Co to oznacza dla handlu? – Najnowsza kampania nie jest oczywiście czymś nowym, lecz jej skala jest już znacząca. Bez wątpienia, ponownie wzbudzi zainteresowanie klientów i zwiększy odwiedziny placówek tej sieci – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting.

Od 2 maja Lidl oferuje w promocji 100 produktów w cenie po 2 zł za 1 opakowanie. Co oznacza ta promocja? Czy to kolejna odsłona wojny cenowej na mocno konkurencyjnym i trudnym polskim rynku? 

– Od dłuższego czasu Lidl jest postrzegany jako konsekwentny trendsetter rynku reklamowego. Zmaganie się sieci w walce o konsumenta nabiera na sile w związku z trwającą deflacją i zapowiadaną hekatombą podatkową – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Wojciechowicz, szef firmy doradczej FMCG Business Consulting. 

Dodaje, że zwiększenie liczby klientów stało się pierwszoplanowym wyzwaniem dla wszystkich wiodących na rynku sieci. 

– Najnowsza kampania, 2 złote za 1 opakowanie, nie jest oczywiście czymś nowym, lecz jej skala jest już znacząca. Bez wątpienia, ponownie wzbudzi zainteresowanie klientów i zwiększy odwiedziny placówek tej sieci – tłumaczy mówi Andrzej Wojciechowicz. 

Podkreśla, że na pewno nie jest to wyprzedaż nadmiernych zapasów.  

– Znaczący udział produktów świeżych w jej realizacji oznacza zarówno elastyczność wdrażania jak i utrzymania małej, acz akceptowalnej marży – wyjaśnia ekspert.

Zaznacza, że w przypadku produktów świeżych nie istnieje ryzyko masowego zakupu przez klientów w celu zgromadzenia zapasu oraz nie wystąpi po promocyjna zapaść sprzedaży. Udział marki własnej zaowocuje jej lepszym postrzeganiem wśród klientów. 

– Jest to kolejna dobrze przemyślana i policzona kampania promocyjna Lidla. Cena 2 zł za produkt nie zawsze musi oznaczać obniżkę ceny. Poza tym, warto prześledzić poziom cen na suplementarne do promowanych produkty. Może się okazać, że marża mix sieci nie tylko na tym nie ucierpi, ale wręcz wzrośnie – podsumowuje Andrzej Wojciechowicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH