Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Angielscy konsumenci nie rozumieją handlowych etykietek

  • Autor: PAP
  • Data: 20-12-2009, 20:32

W przekonaniu 63 proc. matek opis stwierdzający, że produkt jest bogatym źródłem wapna, żelaza i sześciu witamin oznacza, iż jest to produkt zdrowy dla dzieci. 76 proc. uważa, iż określenie produktu jako pełnoziarnistego jest równoznaczne ze stwierdzeniem, że jest zdrowy - informuje PAP.

Tymczasem konsumenci mają słabe wyobrażenie o tym, co faktycznie oznacza wyszczególnienie składników zawartych w produkcie. Dodatkowym źródłem nieporozumień jest to, że różne firmy stosują różne standardy opisu, a system etykietowania nie jest standardowy.

BHF podaje jako przykład miodowe płatki śniadaniowe produkcji Nestle (Nestle Honey Shreddies), które na opakowaniu opisane są jako produkt pełnoziarnisty, zapewniający "zdrowego ducha w zdrowym ciele". W rzeczywistości zawierają one więcej cukru niż pączek wiedeński (w odróżnieniu od polskiego taki pączek ma kształt obwarzanka - PAP) - 13,6 g w typowej porcji płatków wobec 9,2 g w pączku.

Płatki śniadaniowe i mleczne batoniki firmy Kellogg (Kellog's Coco Pops), opisane jako źródło wapnia, żelaza i sześciu witamin, na każde 100 gramów produktu mają więcej tłuszczu i cukru niż przeciętne czekoladowe ciastko.

Trzy na pięć ankietowanych matek zakłada, że skoro na produkcie napisano, że nie zawiera sztucznych substancji smakowych ani też nie został sztucznie zabarwiony, to artykuł ten jest zdrowy.

Dyrektor BHF Peter Hollins wskazuje, że producenci produktów żywnościowych mydlą konsumentom oczy i bawią się z nimi w kotka i myszkę, uwypuklając częściowo prawdziwe informacje, a zatajając te, które stawiają produkt w złym świetle.

Hollins przekonany jest, że produkty żywnościowe powinny być opisane według wspólnego, jednolitego standardu, który nie wprowadzałby konsumentów w błąd, ukrywając przed nimi długofalowe, szkodliwe skutki dla zdrowia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH