Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Aplikacje generują 20 proc. przychodów, a pochłaniają 80 proc. czasu - EBSS&S

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 27-03-2015, 20:09

Z badań, które robiliśmy wynika, że czas spędzony w aplikacjach pochłania 80 proc. czasu spędzonego przez użytkowników na urządzeniach mobilnych, ale przychód generowany przez aplikację odpowiada jedynie za 20 proc. przychodów generowanych przez urządzenia mobilne - powiedział Michał Kramarz, Head of Performance, Google Poland w trakcie sesji „Sprzedaż wielokanałowa – „must have“ nowoczesnej sieci detalicznej” podczas konferencji „E-commerce Business Success Story & Strategies”.

Zdaniem eksperta użytkownicy spędzają dużo czasu w aplikacjach, ale niekoniecznie wydają tam dużo pieniędzy. Oznacza to, że aplikacje na urządzeniach mobilnych generują ruch, ale niekoniecznie generują przychody. Jeśli, zatem jesteśmy firmą, która sprzedaje gry to wiadomo, że aplikacja jest naturalnym elementem strategii dotarcia do użytkowników i sprzedaży. Natomiast jeżeli jesteśmy firmą , której sprzedaż to przedmioty tradycyjne a nie cyfrowe, warto zadbać o dobrą stronę internetową na urządzenia mobilne, która będzie zapewniała wygodę zakupów i poznanie produktu. - W kolejnej zaś fazie rozwoju zalecałbym stworzenie odpowiedniej do grupy odbiorców aplikacji. Trzeba bowiem pamiętać, że strona internetowa na urządzania mobilne zapewnia te same funkcjonalności, co aplikacja mobilna, z jednym wyjątkiem – możliwości działania offline – dodał Michał Kramarz.

Jeżeli działamy w branży, gdzie aplikacja daje nam dodatkowe możliwości, np. biuro podróży oferuje aplikację z informacjami o miejscu wyjazdu, zabytkach, ofercie rozrywkowej itd., to rzeczywiście jest to wartość dodana. Natomiast jeżeli dla użytkownika nie ma znaczenia, czy te same informacje pozyska z ekranu komputera, tabletu czy smartfona, to aplikacja nie stanowi pierwszej potrzeby dla tej firmy a raczej dodatkową wartość. Ważniejsze jest, by na wszystkich tych urządzeniach użytkownik miał tożsame pozytywne doświadczenia, związane z kontaktem z daną marką.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 408) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH