Aplikacje i strony mobilne napędzają sprzedaż w e-sklepach
Według najnowszych badań rozwiązania mobilne w polskich sklepach internetowych zwiększają sprzedaż, tak przynajmniej uważa aż 73 proc. właścicieli i menadżerów. Wykorzystanie mobilnych aplikacji i stron w e-sklepie to także dobry sposób na jego wypromowanie, twierdzi ponad trzy czwarte badanych.
Co czwarty rodzimy sklep internetowy posiada stronę mobilną lub dedykowaną aplikację na smartfony, wynika z badań mGenerator.pl. Najpopularniejsze są strony zoptymalizowane na potrzeby smartfonów, które posiada 79 proc. sklepów, deklarujących stosowanie rozwiań mobilnych. W tej grupie jedynie 13 proc. respondentów ma zarówno stronę mobilną, jak i aplikację. Najmniejszy odsetek stanowią te, które wykorzystują wyłącznie aplikacje mobilne - 8 proc.
- Takie rozwiązania zdobyły już ogromną popularność na Zachodzie - mówi Piotr Krawiec, dyrektor generalny mGenerator.pl. - Ich szerokie wykorzystanie spowodowane jest m.in. oszczędnością transferu, ergonomią oraz koniecznością dostosowania się do rosnących wymagań użytkowników. Dzięki wbudowanemu w aplikacje systemowi powiadomień typu push, sklepy mogą utrzymywać stały kontakt z klientami, informując ich na bieżąco o czasowych promocjach, rabatach czy akcjach specjalnych - dodaje Piotr Krawiec.
Powodów do wdrożenia rozwiązań mobilnych jest wiele. Najważniejszy z nich to zwiększenie dostępności sklepu, na które wskazuje zdecydowana większość badanych - 71 proc. Jest to podyktowane chęcią zapewnienia dostępu do oferty sklepu w praktycznie każdych warunkach, np. w drodze do pracy, w przerwie na lunch czy podczas zakupów u konkurencji. Według 65 proc. badanych posiadanie takich rozwiązań wynika z konieczności dostosowania się do wymagań klienta, który już dziś dysponuje niezbędnymi narzędziami, pozwalającymi mu robić zakupy mobilne. Na trzecim miejscu, wśród korzyści wynikających z posiadania aplikacji mobilnych, znalazło się postrzeganie sklepu za bardziej innowacyjny. Te trzy elementy w konsekwencji przełożą się na zwiększenie sprzedaży oraz popularności e-sklepu.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!