Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ARC Rynek i Opinia: Biedronka i Lidl były najczęściej odwiedzanymi sieciami w ciągu ostatniego roku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-09-2017, 12:02
ARC Rynek i Opinia: Biedronka i Lidl były najczęściej odwiedzanymi sieciami w ciągu ostatniego roku
fot. shutterstock

Biedronka, Lidl i Auchan są sieciami najczęściej wskazywanymi jako tanie miejsce zakupów, natomiast Piotr i Paweł uznawany jest za najdroższy, ale też za najbardziej luksusowy supermarket. Najwięcej jednorazowo konsumenci wydają w hipermarketach, najmniej zaś w supermarketach – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Biedronka i Lidl są nie tylko sieciami kojarzonymi z tanimi zakupami, lecz również wskazywane są jako sieci z najczęstszymi i najatrakcyjniejszymi promocjami. Respondenci wskazują również, że częste i atrakcyjne promocje są w sieciach Auchan, Tesco i Kaufland. Najwięcej jednorazowo konsumenci wydają w hipermarketach (122 zł), najmniej zaś w supermarketach (54 zł). Kwoty wydawane jednorazowo w dyskontach to średnio 84 zł.

Najbardziej znaną siecią handlową jest Biedronka. TOP 5 najbardziej znanych sieci zamyka Carrefour.

W ciągu ostatniego roku najczęściej odwiedzanymi sieciami były dyskonty: Biedronka i Lidl.  Do Biedronki klienci chodzą też z największą częstotliwością – ponad połowa osób odwiedzających Biedronkę korzysta ze sklepu przynajmniej raz w tygodniu, a 30% nawet 2-3 razy w tygodniu. Z kolei hipermarkety odwiedzane są zazwyczaj co 2-3 tygodnie lub raz w miesiącu.

Z badania wynika także, że czynnością, którą Polacy najczęściej wykonują przed wyjściem do hipermarketu, supermarketu lub dyskontu jest przygotowanie listy zakupów. Robi tak 40 proc. klientów dyskontów i hipermarketów i 30 proc. klientów supermarketów. Odpowiednio 36 proc. i 31 proc. osób sprawdza także, jakie zasoby znajdują się w domu. Stosunkowo niewielki odsetek osób przed wyjściem na zakupy porównuje ceny w różnych sklepach. Robi tak 10 proc. osób idących na zakupy do supermarketu i 17-18 proc. osób planujących zakupy w hipermarkecie lub dyskoncie.

Źródła informacji o cenach produktów i promocjach to najczęściej informacja zdobyta w sklepie – sprawdzenie ceny przy półce (przede wszystkim produkty spożywcze) lub na czytniku cen, informacje o promocjach na terenie sklepu, gazetki sieci zarówno w formie elektronicznej jak i papierowej, informacje od znajomych – najczęściej dotyczą promocji kosmetyków, ubrań, alkoholu, produktów dla dzieci, porównywarki cenowe w Internecie – tylko w przypadku droższych i bardziej skomplikowanych zakupów np. AGD, reklama telewizyjna.

Czynniki o największym znaczeniu w porównywaniu cen to jakość produktu, jego skład w kontekście ceny oraz unikatowość – badani deklarują, że są gotowi zapłacić wyższą kwotę za produkty wyjątkowe, jednak starają się ich szukać w najkorzystniejszych cenach, np. w Piotrze i Pawle.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • POWLUTKA z POZNANIA 29-09-2017, 23:57:
opinię BIEDRONCE psują związkowcy z SOLIDARNOŚCI 80 ALE CO zrobić z takimi BURAKAMI-JACYNIAKAMI?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.