Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ARC Rynek i Opinia: Biedronka i Lidl były najczęściej odwiedzanymi sieciami w ciągu ostatniego roku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-09-2017, 12:02
ARC Rynek i Opinia: Biedronka i Lidl były najczęściej odwiedzanymi sieciami w ciągu ostatniego roku
fot. shutterstock

Biedronka, Lidl i Auchan są sieciami najczęściej wskazywanymi jako tanie miejsce zakupów, natomiast Piotr i Paweł uznawany jest za najdroższy, ale też za najbardziej luksusowy supermarket. Najwięcej jednorazowo konsumenci wydają w hipermarketach, najmniej zaś w supermarketach – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Biedronka i Lidl są nie tylko sieciami kojarzonymi z tanimi zakupami, lecz również wskazywane są jako sieci z najczęstszymi i najatrakcyjniejszymi promocjami. Respondenci wskazują również, że częste i atrakcyjne promocje są w sieciach Auchan, Tesco i Kaufland. Najwięcej jednorazowo konsumenci wydają w hipermarketach (122 zł), najmniej zaś w supermarketach (54 zł). Kwoty wydawane jednorazowo w dyskontach to średnio 84 zł.

Najbardziej znaną siecią handlową jest Biedronka. TOP 5 najbardziej znanych sieci zamyka Carrefour.

W ciągu ostatniego roku najczęściej odwiedzanymi sieciami były dyskonty: Biedronka i Lidl.  Do Biedronki klienci chodzą też z największą częstotliwością – ponad połowa osób odwiedzających Biedronkę korzysta ze sklepu przynajmniej raz w tygodniu, a 30% nawet 2-3 razy w tygodniu. Z kolei hipermarkety odwiedzane są zazwyczaj co 2-3 tygodnie lub raz w miesiącu.

Z badania wynika także, że czynnością, którą Polacy najczęściej wykonują przed wyjściem do hipermarketu, supermarketu lub dyskontu jest przygotowanie listy zakupów. Robi tak 40 proc. klientów dyskontów i hipermarketów i 30 proc. klientów supermarketów. Odpowiednio 36 proc. i 31 proc. osób sprawdza także, jakie zasoby znajdują się w domu. Stosunkowo niewielki odsetek osób przed wyjściem na zakupy porównuje ceny w różnych sklepach. Robi tak 10 proc. osób idących na zakupy do supermarketu i 17-18 proc. osób planujących zakupy w hipermarkecie lub dyskoncie.

Źródła informacji o cenach produktów i promocjach to najczęściej informacja zdobyta w sklepie – sprawdzenie ceny przy półce (przede wszystkim produkty spożywcze) lub na czytniku cen, informacje o promocjach na terenie sklepu, gazetki sieci zarówno w formie elektronicznej jak i papierowej, informacje od znajomych – najczęściej dotyczą promocji kosmetyków, ubrań, alkoholu, produktów dla dzieci, porównywarki cenowe w Internecie – tylko w przypadku droższych i bardziej skomplikowanych zakupów np. AGD, reklama telewizyjna.

Czynniki o największym znaczeniu w porównywaniu cen to jakość produktu, jego skład w kontekście ceny oraz unikatowość – badani deklarują, że są gotowi zapłacić wyższą kwotę za produkty wyjątkowe, jednak starają się ich szukać w najkorzystniejszych cenach, np. w Piotrze i Pawle.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • POWLUTKA z POZNANIA 29-09-2017, 23:57:
opinię BIEDRONCE psują związkowcy z SOLIDARNOŚCI 80 ALE CO zrobić z takimi BURAKAMI-JACYNIAKAMI?

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH