Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ARC Rynek i Opinia: Polacy kupują zabawki w hipermarkecie lub on-line, na jedną średnio wydają 87 zł

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 19-12-2017, 10:57
ARC Rynek i Opinia: Polacy kupują zabawki w hipermarkecie lub on-line, na jedną średnio wydają 87 zł
fot. shutterstock

Hipermarkety, Internet, sklepy Smyk oraz dyskonty – to miejsca, gdzie Polacy najczęściej kupują zabawki. Głównymi kryteriami wyboru jest cena i jakość produktu. Informacji na temat zabawek rodzice poszukują najczęściej u rodziny i znajomych. Co trzecia zabawka kupowana jest na prezent, co dziesiąta zaś – pod wpływem impulsu, na prośbę dziecka przy okazji innych zakupów. Najczęściej wymienianą spontanicznie marką zabawek jest Lego – wynika z badania ARC Rynek i Opinia

Zaletą hipermarketów, supermarketów, dyskontów i Internetu jako miejsca kupowania zabawek jest przede wszystkim cena. Z kolei Smyk ceniony jest głównie za duży wybór zabawek. Zabawki najczęściej kupowane są na prezent, jednak co piąty rodzic przyznaje, że kupuje dziecku również zabawki bez powodu. Co czwarta kupowana zabawka ma za zadanie wspierać rozwój dziecka.

Puzzle, klocki oraz lalki z akcesoriami to zabawki najczęściej kupowane zarówno dla starszych jak i młodszych dziewczynek. Z kolei młodszym chłopcom najczęściej kupuje się samochody i kolejki,  a starszym klocki. Średnia kwota wydawana jednorazowo na zabawkę to 87 zł.

Cena i jakość zabawki są tak samo ważne i są najistotniejszymi kryteriami wyboru. Marka produktu jest na czwartej pozycji wśród najistotniejszych kryteriów.

Z naszego badania wynika, że zakup większości zabawek odbywa się przy współudziale decyzyjnym dziecka. Rodzice wychodzą z założenia, że to ono będzie korzystało z zabawki i to ono ma być zadowolone. W naszym badaniu wyraźnie widać znaczenie kolekcjonerstwa – wiele zabawek jest kupowanych właśnie do kolekcji. Rodzice podkreślają też ważność wartości edukacyjnej zabawek – wiele z nich jest kupowanych właśnie po to, by stymulować rozwój dziecka – komentuje Dominika Grzyb, badaczka z ARC Rynek i Opinia.

Badanie przeprowadzono metodą CAWI na epanel.pl. Respondenci w badaniu to rodzice dzieci w wieku 3-10 lat. Część ankiety była wypełniana wspólnie z dziećmi. Łączna próba badana wyniosła 503 osoby. Realizacja badania: październik 2017.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Weronika 19-12-2017, 11:56:
Bardzo trudno trafić z zabawką dla niewłasnego dziecka. W tym roku siostrzeniec dostanie narzędzia z czekolady, które wyglądają jak prawdziwe. Czekoladowy Warsztat nawet nas zaskoczył. ;)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.