Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Auchan notuje znaczny wzrost sprzedaży (LFL) w polskich sklepach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-05-2011, 22:02
Auchan notuje znaczny wzrost sprzedaży (LFL) w polskich sklepach
Cała Grupa Auchan zanotowała wzrost sprzedaży netto do 42,5 mld euro w roku podatkowym 2010.

Polskie hipermarkety francuskiej Grupy Auchan zanotowały w 2010 r. 5-proc. wzrost sprzedaży like for like. Jednocześnie operator zakończył ubiegły rok obrotami na poziomie 6,25 mld zł.

- Nasz obrót 6,25 mld zł w 2010 roku pokazuje, że przy liczbie 22 hipermarketów własnych i 4 prowadzonych wspólnie z Schiever Polska mamy świetne wyniki w przeliczeniu na każdy sklep - mówi Francois Colombie, szef rady nadzorczej Auchan Polska, Ukraina Rosja. - Nasi konkurenci mają obroty na poziomie 10 mld zł, przy liczbie kilkuset sklepów. To pokazuje nasze wyniki - dodaje.

Przedstawiciele francuskiego operatora zaznaczyli, że ostatnie lata nie były najlepsze dla sieci hipermarketów. Jedną z przyczyn były znaczne spadki sprzedaży w działach non-food, a szczególnie tekstyliów, przyczyną tego była przede wszystkim trudna sytuacja gospodarcza w Polsce i na świecie. Sprzedaż produktów żywnościowych utrzymywała się jednak na wysokim poziomie.

Cała Grupa Auchan zanotowała wzrost sprzedaży netto do 42,5 mld euro w roku podatkowym 2010. Był to wzrost o 7,1 proc. oraz o 4,9 proc. wyłączając ceny benzyny i uwzględniając stały kurs wymiany. W Europie Środkowo-Wschodniej wzrost sprzedaży wyniósł 22,7 proc. (Polska, Węgry, Rumunia, Rosja i Ukraina).

Wskaźnik EBITDA wzrósł o 7,1 proc. do 2,5 mln euro, co odpowiada 5.9 proc. przychodów. Zysk roczny wyniósł 742 mln euro, co oznacza wzrost o 6,6 proc.Zysk netto z działalności kontynuowanej wzrósł o 6,6 proc. do 742 mln euro. W tym samym czasie zadłużenie Auchan spadło o 19,5 proc. do 2,3 mld euro.

W Polsce Auchan jest obecny od maja 1996 roku. Sieć ma w naszym kraju 26 hipermarketów i zatrudnia ponad 10 tys. ludzi. Francuski operator ma 11 proc. udziału w polskim rynku hipermarketów w ujęciu lościowym i 22 proc. udziału w ujęciu wartościowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH