Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Automatyzacja szansą tradycyjnych sklepów w starciu z e-handlem

Samoobsługowe kasy, wirtualne przymierzalnie czy cyfrowe koszyki zakupowe - to rozwiązania mogące wzmocnić pozycję tradycyjnych sklepów w starciu z zakupami przez internet. Sklepy sięgające po innowacyjne technologie notują wzrost liczby klientów - wynika z badania Capgemini.

Automatyzacja szansą tradycyjnych sklepów w starciu z e-handlem
Kasy samoobsługowe to dopiero początek. Coraz częściej w sklepach pojawiają się wirtualne przymierzalnie, cyfrowe koszyki i półki z czujnikami fot. Shutterstock

Działająca w wielu krajach świata - także w Polsce - firma, świadcząca m.in. usługi informatyczne i finansowo-księgowe, przedstawiła we wtorek wnioski z raportu na temat szans związanych z automatyzacją tradycyjnego handlu.

Na podstawie opinii ponad 5 tys. konsumentów i 500 menedżerów z sieci detalicznych eksperci oceniają, że aby dotrzymać kroku e-commerce, sklepy stacjonarne powinny wdrażać technologie oczekiwane przez klientów.

"Stacjonarny handel zmierza w kierunku smart retail, czyli inteligentnych rozwiązań cyfrowych. Kasy samoobsługowe to dopiero początek. Coraz częściej w sklepach pojawiają się wirtualne przymierzalnie, cyfrowe koszyki i półki z czujnikami" - ocenił, cytowany w komunikacie prasowym, ekspert ds. nowych technologii i zarządzający architekturą IT w Capgemini Andrzej Zych.

Jego zdaniem przyszłością handlu są także: internet rzeczy (urządzenia dzielące się informacjami) oraz wszechobecna komunikacja spod znaku sieci 5G, gigabitowego Wi-Fi, rozwiązań RFiD (gdzie fale radiowe pozwalają odczytywać informacje zawarte w chipach) i beaconów (nadajników sygnału radiowego mogących komunikować się ze smartfonami).

Dzięki takim i innym rozwiązaniom systemy informatyczne gromadzą i przetwarzają dane m.in. o klientach, kosztach i przychodach. "Na podstawie tych informacji firma może analizować i prognozować zachowania konkretnych kupujących, popyt i wielkości sprzedaży w poszczególnych regionach" - wyjaśnił ekspert Capgemini, wskazując, iż algorytmy komputerowe zapoczątkowały erę, w której klient znalazł się "pod lupą" przedsiębiorstw i przestał być dla nich tajemnicą.

Dzięki wdrażaniu zawansowanych technologii w coraz szerszym zakresie będzie możliwa personalizacja zakupów, kiedy na podstawie zgromadzonych danych program komputerowy "odgaduje" potrzeby poszczególnych konsumentów i sugeruje, co warto włożyć do koszyka.

Z raportu wynika, że 46 proc. klientów jest skłonnych przenieść swoje zakupy ze sklepu online do placówki stacjonarnej, która korzysta z automatyzacji. Sięgające po te technologie sklepy odnotowały 11-proc. wzrost liczby klientów - podano w badaniu Capgemini.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    automatyzacja RSS ALERT    /    automatyzacja handlu RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    handel tradycyjny RSS ALERT    /    Capgemini RSS ALERT    /    kasy samoobsługowe RSS ALERT    /    wirtualne przymierzalnie RSS ALERT    /    cyfrowe koszyki RSS ALERT    /    półki z czujnikami RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.113.29
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.