Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Automatyzacja zakupów w sklepach pasmem co najwyżej połowicznych sukcesów?

Personalizacja procesu zakupowego, automatyzacja procesów nieskierowanych bezpośrednio do klienta, a co za tym idzie spadek zatrudnienia w handlu czy automatyczna dostawa podstawowych zakupów domowych lub dostawy przez drony – to przewidywania Światowego Forum Ekonomicznego dot. zakupów w 2027 r. Jak sieci handlowe przygotowują się na tę rewolucję, z jakimi barierami się borykają i które mają szanse na sukces?

Automatyzacja zakupów w sklepach pasmem co najwyżej połowicznych sukcesów?
fot. shutterstock.com

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 06-04-2017, 12:31

W testowym sklepie Amazona zakupów dokonuje się zupełnie bez udziału personelu. Klient wchodząc do sklepu rejestruje ten fakt za pomocą telefonu. Każdy dokonany zakup, a także odłożony produkt, jest rejestrowany przez system czujników i kamer. Na wyjściu płatność za zakupy jest automatycznie pobierana z konta klienta. Czy takie rozwiązanie okaże się sukcesem? Odpowiedź wcale nie jest taka oczywista.

- Na przykładzie historii podobnych wdrożeń w Europie i w Polsce widać, że wprowadzanie automatyzacji zakupów w sklepach jest pasmem co najwyżej połowicznych sukcesów – mówi Wiktor Miałkowski, Partner w Pro Business Solutions.

Kasy samoobsługowe pojawiły się już w Tesco, Auchan czy Leroy Merlin. Wychodząc ze sklepu klient samodzielnie skanuje wszystkie zakupione produkty i wybiera formę płatności. System jest zabezpieczony poprzez porównanie wagi produktów na platformie przed i za skanerem. Również w tym przypadku, większość osób woli stać w kolejce do tradycyjnej kasy, niż przełamać swoje obawy i przyzwyczajenia.

- W związku z tym sklepy poszły krok dalej, zamiast koncentrować się na strefie kas, zaproponowały rejestrowanie zakupów już w trakcie ich robienia. Supermarkety Piotr i Paweł zainwestowały w specjalne skanery, z których mogą skorzystać zarejestrowani kupujący. Bierze się je przy wejściu do sklepu, a następnie wkładając kolejne produkty do koszyka samodzielnie skanuje kody produktów. Z pełnym koszykiem należy podejść do specjalnej kasy, gdzie system automatycznie odczytuje zakupy ze skanera. Ta opcja może skrócić czas pobytu przy kasie w porównaniu z tradycyjnym skanowaniem produktów, chyba że natrafimy na typowe problemy, takie jak brak kasjera, nierozpoznanie kodu wybranego produktu lub losowe wskazanie naszych zakupów do kontroli antykradzieżowej. Przy tym rozwiązaniu należy zaznaczyć także, że skaner nie jest doskonały, nie zawsze wiadomo czy produkt został zeskanowany, a dodatkowo mały ekran utrudnia przegląd całej listy dokonanych zakupów. Podsumowując sieć musiała zainwestować w skanery oraz ich bieżące utrzymanie, a tymczasem sama usługa nie cieszy się wielkim powodzeniem – tłumaczy Partner w Pro Business Solutions.

więcej informacji:

automatyzacja RSS ALERT    /    Pro Business Solutions RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    kasy samoobsługowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.132.114
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.