Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Aż 44 proc. budżetu na świąteczne prezenty Polacy zostawią w sklepach internetowych

Aż 44 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty Polacy zostawią w tym roku w e-sklepach; na świąteczne upominki chcemy wydać 532 zł - wynika z badania "Zakupy świąteczne 2018" firmy doradczej Deloitte.

Aż 44 proc. budżetu na świąteczne prezenty Polacy zostawią w sklepach internetowych
Fot. Shutterstock

Jak wskazali autorzy badania, wprawdzie najpopularniejszym miejscem robienia przedświątecznych zakupów są wciąż sklepy stacjonarne, z których skorzysta prawie 60 proc. Polaków, ale rodacy dostrzegają coraz więcej zalet kupowania w sieci.

"Aż 82 proc. respondentów najbardziej ceni sobie fakt, że może zrobić zakupy w dogodnym dla siebie czasie. Internet jest także miejscem, gdzie prawie połowa konsumentów szuka pomysłów na prezenty" - czytamy w badaniu.

Jak wyliczyła firma Deloitte, "aż 44 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty zostawimy w e-commerce, zainspirują nas blogerzy oraz media społecznościowe".

Na prezenty planujemy przeznaczyć ok. 532 zł, z czego 236 zł (55 euro) wydamy w internecie - wyliczono.

"Po Brytyjczykach, którzy aż 55 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty wydadzą w sieci oraz Niemcach, jesteśmy liderami w zakupach on-line, wyprzedzając tym samym Holandię, która jeszcze rok temu była przed nami. Wciąż większość, bo 58 proc. respondentów, deklaruje, że świąteczne prezenty kupi w tradycyjnych sklepach. To jednak relatywie mało, biorąc pod uwagę 70 proc. europejskiej średniej" - wskazuje, cytowany w badaniu, Wojciech Górniak z Deloitte.

Jedna trzecia klientów ma obdarować bliskich prezentami kupionymi w sklepach internetowych, które mają przynajmniej jeden oddział stacjonarny, a jedna czwarta skorzysta z platform e-commerce.

Jak dodano, coraz częściej wybieramy zakupy online przez aplikacje mobilne. W ten sposób zamierza kupić prezenty 27 proc. pytanych. "Pod tym względem ponownie wyprzedzamy inne kraje, średnia dla Europy to bowiem 24 proc." - czytamy.

Wyniki tegorocznego badania Deloitte pokazują, że na internetowym rynku wciąż dużo do zrobienia mają sprzedawcy żywności. "Ankietowani deklarują, że tylko 11 proc. budżetu przeznaczonego na jedzenie świąteczne wydadzą w sieci. W tradycyjny sposób wolimy też kupować kosmetyki i perfumy" - czytamy.

Tradycyjne sklepy, jak stwierdzili autorzy badania, wygrywają głównie możliwością natychmiastowego otrzymania zakupionych rzeczy (81 proc.) oraz bezpośrednim kontaktem ze sprzedawcą i uzyskaniem od niego fachowej porady (79 proc.).

Badanie "Zakupy świąteczne 2018" przeprowadzono online 27 września - 22 października 2018 r. wśród blisko 9,2 tys. respondentów w wieku 18-65 lat. Tegoroczna edycja analizuje dane z 10 krajów europejskich - Polski, Austrii, Belgii, Niemiec, Włoch, Holandii, Portugalii, Rosji, Hiszpanii i Wielkiej Brytania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-handel RSS ALERT    /    zakupy świąteczne RSS ALERT    /    prezenty świąteczne RSS ALERT    /    prezent pod choinkę RSS ALERT    /    Deloitte RSS ALERT    /    Wojciech Górniak RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.91.79.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.