REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Aż 50 proc. Polaków nie czyta napisów na opakowaniach przed dokonaniem zakupu

  • Autor: pr
  • Data: 16-04-2013, 13:14

Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji oraz Federacja Konsumentów ruszają z drugą edycją dwutygodniowej kampanii edukacyjnej, skierowanej do konsumentów - klientów sieci handlowych. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi konsumentów na kluczowe aspekty zrównoważonej konsumpcji, a szczególnie zachęcenie do czytania etykiet umieszczanych na produktach.

REKLAMA
Kampania pod hasłem „Czytaj etykiety - chroń siebie i swój świat!" zostanie przeprowadzona w dniach 15-28 kwietnia br. na terenie sieci handlowych Auchan, Carrefour, Makro Cash&Carry, Real i Tesco. W wybranych sklepach zostaną umieszczone plakaty oraz spoty informacyjne a na stronach internetowych sieci pojawią się informacje dla klientów. Jest to kolejna edycja kampanii, jej pierwsza odsłona odbyła się w listopadzie 2012 roku.

Świadomość konsumentów w zakresie zrównoważonej konsumpcji jest w Polsce wciąż bardzo niska. Konsumenci niewiele wiedzą o wpływie produktów na środowisko i otoczenie społeczne, a co więcej - nie szukają aktywnie takich informacji. Nadal niewielu konsumentów wie, że dokonując zakupów w odpowiedni sposób mogą chronić nie tylko swoje zdrowie, ale także świat. Zmiana podejścia do zakupów skutecznie może powstrzymać degradację środowiska naturalnego oraz pośrednio wpłynąć na producentów, aby ich działalność odbywała się z korzyścią dla zdrowia, środowiska i dobrobytu społecznego. Dlatego kampania ma na celu prosty przekaz wybranych aspektów zrównoważonej i świadomej konsumpcji.

Kampania zachęca konsumentów do uważnego czytania informacji umieszczanych na etykietach produktów. Promuje podejmowanie odpowiedzialnych i świadomych decyzji zakupowych na podstawie danych o pochodzeniu produktu z upraw ekologicznych, rodzaju opakowania i jego wpływie na środowisko, oznakowaniu fair trade i innych. Badania Eurobarometru pokazują, że niestety 50% Polaków w ogóle nie czyta napisów na opakowaniach przed dokonaniem zakupu, a 64% nie zna znaczenia żadnego z oznakowań i certyfikatów.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 526) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH