Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Azjaci traktują sklepy convenience jak prywatną lodówkę

Sklepy convenience w Azji znacznie różnią się od placówek w Polsce. Inna jest ich gęstość, różnią się w zależności od lokalizacji, a przede wszystkim oferują bardzo urozmaicony asortyment w małych opakowaniach na tzw. jedną okazję konsumpcyjną. – Japończycy, Tajlandczycy i Koreańczycy często traktują takie sklepy niczym prywatną lodówkę. Na przykład idąc do pracy, kupują gotowe posiłki na śniadanie lub lunch – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey.

Azjaci traktują sklepy convenience jak prywatną lodówkę
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 30-09-2016, 09:44

– W Japonii, Tajlandii i Korei Południowej gęstość sklepów convenience jest znacznie większa niż w Polsce. Poza tym te placówki mają różne specjalizacje w zależności od lokalizacji. Innego rodzaju sklepy znajdziemy na osiedlach mieszkaniowych, inne na dworcach, a jeszcze inne w dzielnicach biznesowych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey.

Dodaje, że sklepy convenience oferują inny niż w Polsce asortyment, czyli przede wszystkim produkty na jedną okazję - śniadanie, lunch, kolację czy słodką przekąskę.

Z czego wynika taki trend? Otóż, jak tłumaczy Wojciech Bogdan, klienci traktują sklepy convenience niczym swoją lodówkę. – W ciągu dwóch dni odwiedziłem w Japonii ok. 100 sklepów convenience, które oddalone są od siebie często o zaledwie 30-50 m. W godz. 18-19 wielokrotnie widziałem klientów kupujących 2-3 produkty na kolację. Natomiast rano nabywają 1-2 produkty na śniadanie oraz napój np. gorącą kawę lub herbatę. Można nawet kupić jedno jajko na twardo, czy dwa plasterki wędliny.

To wymusza bardzo sprawną logistykę. – Sklepy convenience są zaopatrywane nawet cztery razy dziennie, a towarowanie następuje rano, w porze lunchu, ok. 16.00 i 20.00 – opowiada Wojciech Bogdan.

Poza tym sklepy convenience w Azji zapewniają miejsce, w którym można usiąść i coś zjeść. – W ofercie jest bardzo dużo gotowych posiłków, lunch-boksów czy przekąsek słodkich i słonych. Sklepy wykorzystują też niezwykłą popularność azjatyckich makaronów, które zalewa się wrzątkiem. Klienci mogą taką zupę nabyć i na miejscu zjeść, gdyż w sklepach są termosy z gorącą wodą – wyjaśnia Wojciech Bogdan. Poza tym na wyposażeniu wielu sklepów convenience w Azji jest kilka mikrofalówek, w których można podgrzać posiłek.

Sklepy convenience w Polsce są na razie na innym etapie. Jednak zmiana nawyków oraz trybu życia Polaków wskazuje, że szeroka oferta świeżych przekąsek i gotowych posiłków na jedną okazję może spotkać się z coraz większym zainteresowaniem. Będzie to szansa na rozwój dla producentów żywności, napojów oraz opakowań.

Więcej o sklepach convenience w Azji:

Sklepy tylko dla kobiet, czyli japońskie formaty convenience

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wojciech Bogdan RSS ALERT    /    sklepy convenience RSS ALERT    /    sklepy convenience w Azji RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    McKinsey RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Asia 2016-09-30 12:27:35
    W Korei Południowej jest dostępna genialna przekąska ryżowa. Ma to kształt trójkąta, ryż jest sprytnie zawinięty w to samo co służy do zawijania sushi(suszone, prasowane wodorosty). Ryż jest z różnymi dodatkami - tuńczyk, mięso wieprzowe i wołowe, kurczak pikantny, narodowy przysmak kimchi - bardzo smaczne, a kosztuje w przeliczeniu na złotówki ok 3-3,5 zł, a można tym zaspokoić głód. O wiele smaczniejsze i pewnie zdrowsze od kanapek z wacianego pieczywa. Mam nadzieję, że ktoś coś takiego wprowadzi u nas.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.207.132.114
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.