REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Azjaci traktują sklepy convenience jak prywatną lodówkę

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 30-09-2016, 09:44
Azjaci traktują sklepy convenience jak prywatną lodówkę
Fot. shutterstock

Sklepy convenience w Azji znacznie różnią się od placówek w Polsce. Inna jest ich gęstość, różnią się w zależności od lokalizacji, a przede wszystkim oferują bardzo urozmaicony asortyment w małych opakowaniach na tzw. jedną okazję konsumpcyjną. – Japończycy, Tajlandczycy i Koreańczycy często traktują takie sklepy niczym prywatną lodówkę. Na przykład idąc do pracy, kupują gotowe posiłki na śniadanie lub lunch – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey.

REKLAMA

– W Japonii, Tajlandii i Korei Południowej gęstość sklepów convenience jest znacznie większa niż w Polsce. Poza tym te placówki mają różne specjalizacje w zależności od lokalizacji. Innego rodzaju sklepy znajdziemy na osiedlach mieszkaniowych, inne na dworcach, a jeszcze inne w dzielnicach biznesowych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey.

Dodaje, że sklepy convenience oferują inny niż w Polsce asortyment, czyli przede wszystkim produkty na jedną okazję - śniadanie, lunch, kolację czy słodką przekąskę.

Z czego wynika taki trend? Otóż, jak tłumaczy Wojciech Bogdan, klienci traktują sklepy convenience niczym swoją lodówkę. – W ciągu dwóch dni odwiedziłem w Japonii ok. 100 sklepów convenience, które oddalone są od siebie często o zaledwie 30-50 m. W godz. 18-19 wielokrotnie widziałem klientów kupujących 2-3 produkty na kolację. Natomiast rano nabywają 1-2 produkty na śniadanie oraz napój np. gorącą kawę lub herbatę. Można nawet kupić jedno jajko na twardo, czy dwa plasterki wędliny.

To wymusza bardzo sprawną logistykę. – Sklepy convenience są zaopatrywane nawet cztery razy dziennie, a towarowanie następuje rano, w porze lunchu, ok. 16.00 i 20.00 – opowiada Wojciech Bogdan.

Poza tym sklepy convenience w Azji zapewniają miejsce, w którym można usiąść i coś zjeść. – W ofercie jest bardzo dużo gotowych posiłków, lunch-boksów czy przekąsek słodkich i słonych. Sklepy wykorzystują też niezwykłą popularność azjatyckich makaronów, które zalewa się wrzątkiem. Klienci mogą taką zupę nabyć i na miejscu zjeść, gdyż w sklepach są termosy z gorącą wodą – wyjaśnia Wojciech Bogdan. Poza tym na wyposażeniu wielu sklepów convenience w Azji jest kilka mikrofalówek, w których można podgrzać posiłek.

Sklepy convenience w Polsce są na razie na innym etapie. Jednak zmiana nawyków oraz trybu życia Polaków wskazuje, że szeroka oferta świeżych przekąsek i gotowych posiłków na jedną okazję może spotkać się z coraz większym zainteresowaniem. Będzie to szansa na rozwój dla producentów żywności, napojów oraz opakowań.

Więcej o sklepach convenience w Azji:

Sklepy tylko dla kobiet, czyli japońskie formaty convenience

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Asia 30-09-2016, 12:27:
W Korei Południowej jest dostępna genialna przekąska ryżowa. Ma to kształt trójkąta, ryż jest sprytnie zawinięty w to samo co służy do zawijania sushi(suszone, prasowane wodorosty). Ryż jest z różnymi dodatkami - tuńczyk, mięso wieprzowe i wołowe, kurczak pikantny, narodowy przysmak kimchi - bardzo smaczne, a kosztuje w przeliczeniu na złotówki ok 3-3,5 zł, a można tym zaspokoić głód. O wiele smaczniejsze i pewnie zdrowsze od kanapek z wacianego pieczywa. Mam nadzieję, że ktoś coś takiego wprowadzi u nas.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 535) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH