Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Bać-Pol i Piotr i Paweł będą współpracować. Szukają kolejnych partnerów

Grupa Bać-Pol i sieć Piotr i Paweł powołały do życia wspólny projekt pod nazwą Grupa Handlowa PL Plus, który dzięki uzyskanej skali ma on poprawić konkurencyjność cenową obu firm. W ramach nowego podmiotu firmy będą wspólnie zlecać produkcję produktów pod marki własne w segmencie ekonomicznym.

Bać-Pol i Piotr i Paweł będą współpracować. Szukają kolejnych partnerów
Leszek Bać, prezes rzeszowskiej Grupy Bać-Pol: - - Mamy świadomość, że aby być dobrze przygotowanym na najsilniejszą konkurencję musimy tworzyć skalę. Analiza strategiczna pokazała, że rynki docelowe obu firmy są komplementarne, co oznacza, że tworząc wspólne plany, możemy bez obaw sumować potencjały, co rodzi dla naszych obu firm niesamowite szanse. A jednocześnie nie niesie praktycznie dla żadnego z nas zagrożeń.

Jak wyjaśniają przedstawicele Grupy Bać-Pol i sieci Piotr i Paweł "rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny i wymagający. Aby tworzyć dla polskich sklepów możliwość skutecznego i efektywnego biznesowo konkurowania o względy konsumenta na coraz trudniejszym rynku, główni akcjonariusze obu firm, podjęli rozmowy i działania zmierzające do poszukiwania wspólnych rozwiązań. Komplementarność tych dwóch dużych firm, ich aktualna pozycja oraz potencjały sprawiają, że ich alians strategiczny może przynieść naprawdę znamienne efekty synergiczne w wielu obszarach funkcjonowania obu podmiotów."

- Mamy świadomość, że aby być dobrze przygotowanym na najsilniejszą konkurencję musimy tworzyć skalę. Analiza strategiczna pokazała, że rynki docelowe obu firmy są komplementarne, co oznacza, że tworząc wspólne plany, możemy bez obaw sumować potencjały, co rodzi dla naszych obu firm niesamowite szanse. A jednocześnie nie niesie praktycznie dla żadnego z nas zagrożeń - wyjaśnia Leszek Bać, prezes rzeszowskiej Grupy Bać-Pol.

Pierwszym wspólnym przedsięwzięciem będzie wprowadzenie na rynek, w segmencie ekonomicznym, produktów pod nową i wspólną marką. Nowy brand będzie w sobie łączył zarówno bardzo konkurencyjne ceny, jak i dobrą jakość i jednocześnie nowoczesny wizerunek. Nowa marka będzie prowadzona w ramach ich wspólnej inicjatywy kapitałowej Grupa Handlowa PL Plus. Początkowo pojawi się w sklepach założycieli Grupy oraz wybranych polskich sieci blisko współpracujących i zintegrowanych z założycielami Grupy Handlowej PL Plus. Cały czas trwają rozmowy o poszerzenie dostępności tej marki o kolejne polskie podmioty. Sprzedaż tych produktów może stanowić doskonały wstęp do zacieśnienia współpracy, realizacji wspólnych przedsięwzięć kapitałowych nie tylko dla firm założycieli, ale również dla innych mniejszych sieci. Takie są dokładnie intencje założycieli.

- Stworzenie ekonomicznej marki własnej od podstaw na rynku tak konkurencyjnym byłoby dla nas samodzielnie niezwykle trudnym zadaniem. Na bazie tej nowej marki, chcemy pokazać, że razem można sięgać po sukcesy nieosiągalne dla każdego oddzielnie i tworzyć wartość dodaną bardzo pożądaną przez naszych klientów - dodaje Piotr Woś, prezes sieci Piotr i Paweł.

Obaj Prezesi zgodnie deklarują, że są otwarci na rozszerzenie ich koalicji i rozwój zakresu współpracy. Ustalili, że produkty wspólnej marki własnej to uwertura do kolejnych wspólnych zamierzeń. Mają już plany, które zamierzają konsekwentnie realizować, a dzięki ich efektom chcą wzmacniać swoje firmy. Wierzą, że owocem tej współpracy może być integracja kilkuset/kilku tysięcy polskich sklepów - lokalnych liderów -, które dzięki tej koalicji zapewnią sobie trwałe i niezwykle mocne podstawy do skutecznego konkurowania z każdym konkurentem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piotr Woś RSS ALERT    /    Leszek Bać RSS ALERT    /    Bać-Pol RSS ALERT    /    Piotr i Paweł RSS ALERT    /    Grupa Handlowa PL Plus RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT

KOMENTARZE (7)

  • PTR 2013-06-21 12:12:50
    AHA! To teraz jeszcze w niedługim czasie Piotry i Pawły zmienia nazwy na SPAR. Rzeczywiście, dobra decyzja, bo Polskich grup za dużo u nas :/
  • szkoda czasu 2013-06-23 14:20:45
    Piotr i Paweł miały to być delikatesy. Teraz widzę, że idą na dno...
  • wronek 2013-06-24 09:37:55
    Sieć Alma się ucieszy, P&P oddaje walkowerem pole Almie i idzie walczyć z dyskontami. Powodzenia życzę i na miejscu Pana Piotra szukałbym już nowych lokalizacji (biedronki również się zamykają - można wykorzystać te lokalizacje;-)
  • rychu 2013-06-24 09:48:25
    Private label w P&P I Baću ????? nie pasuje mi to w żadnej kostrukcji. Wiem , że marką prywatną zarabiamy ale czy to jest droga ostateczna ?
  • ToMi 2013-06-24 11:28:03
    A Ja bym nie krytykował pomysłu obie firmy są polskie, sam pomysł godny uwagi trzeba coś robić aby Nas całkowicie nie zalały sieci Biedronka, Lidl i Tesco, a może już po wszystkim?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.88.161.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.