Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bać-Pol musi przyspieszyć przejęcia sieci hurtowych i detalicznych

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-08-2008, 09:02
Bać-Pol musi przyspieszyć przejęcia sieci hurtowych i detalicznych

Żeby zrealizować ambitne plany budowy w ciągu 12-18 miesięcy grupy kapitałowej o przychodach przekraczających 1 mld zł, Bać-Pol musi przyspieszyć akwizycje sieci hurtowych i detalicznych. Przed rzeszowską spółką stoi niezwykle ambitne zadanie - tym bardziej, że na jej błąd czeka kilku konkurentów.

W 2007 r. Bać-Pol osiągnął przychody na poziomie 536 mln zł, co oznacza, że najdalej w ciągu półtora roku przychody powinny się podwoić, a to może nie być takie proste. - Firma musi ruszyć z przejęciami, bo przez rozwój organiczny, czyli budowę własnych hal i sklepów, nie będzie w stanie osiągnąć zapowiadanych wyników. Poza tym budowa własnych hal i sklepów jest niezwykle czaso- i kapitałochłonna - mówi Kamil Kliszcz, analityk Domu Inwestycyjnego BRE Banku SA.

Strategia firmy zakłada pozyskanie kapitału na inwestycje od inwestorów zewnętrznych, podwyższenie kapitału lub publiczną emisję akcji. - Ostateczna decyzja co do kształtu i formy finansowania jest uzależniona m.in. od sytuacji na GPW i nastrojów inwestorów - podkreśla Leszek Bać, prezes spółki Bać-Pol.

Z informacji serwisu portalspozywczy.pl wynika, że dystrybutor negocjuje obecnie z kilkoma podmiotami hurtowymi i sieciami detalicznymi, pokrywającymi obszarem działania ponad połowę kraju. Bać-Pol nie chce komentować swoich planów ze względu na prowadzone prace nad prospektem emisyjnym.

Strategię akwizycyjną chwali analityk DI BRE. - Bać-Pol musi inwestować jednocześnie w rozwój sieci dystrybucyjnej i detalicznej. Tam, gdzie powstają hurtownie Cash & Carry, musi być uruchamiana sieć detaliczna - i odwrotnie, tam gdzie powstaje sieć detaliczna, powinny pojawiać się centra dystrybucyjne - wyjaśnia Kamil Kliszcz. - Aby osiągnąć w tak krótkim czasie ponad 1 mld przychodów, oba typy działalności muszą kumulować przychody. Nie wystarczy sprzedaż hurtowa, przychody grupy musi generować także sprzedaż detaliczna produktów zakupionych w centrach dystrybucyjnych Bać-Polu - dodaje analityk DI BRE.

Obecnie rdzeń biznes Bać-Polu stanowią hurtownie typu Cash & Carry. Firma ma siedem oddziałów w Zielonej Górze, Kielcach, Ostrowcu Świętokrzyskim, Rzeszowie, Lublinie, Tarnowie i Nowym Sączu. Do tego w ramach Grupy działają cztery spółki zależne, w tym firmy dystrybucyjne Marspol i Amax.

Spółka rozwija także sprzedaż detaliczną przez franczyzową sieć handlową Słoneczko. Obecnie liczy ona ok. 90 sklepów. Placówki można znaleźć w czterech województwach: lubuskim, wielkopolskim, dolnośląskim i świętokrzyskim. W 2008 r. sieć ma w planach otwarcie ponad 30 nowych placówek.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH