Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Badanie: 100 zł i 42 grosze - tyle wynosi najtańszy koszyk świątecznych produktów

Hipermarkety wygrywają w świątecznym Koszyku Wirtualnej Polski przygotowanym przez ABR SESTA i Grupę Mobilną Qpony-Blix. Najtańszym sklepem jest E.Leclerc, drugie miejsce zajmuje Auchan, a podium zamyka Tesco. Biedronka i Lidl? Daleko w tyle. Od lidera są drożsi o nawet kilkanaście złotych.

Badanie: 100 zł i 42 grosze - tyle wynosi najtańszy koszyk świątecznych produktów
Fot. Shutterstock

Autor: wp.pl
Data: 18-12-2018, 11:42

100 zł i 42 grosze - tyle wynosi najtańszy koszyk świątecznych produktów. Za tyle zrobimy zakupy w E.Leclerc. Jedynie o dwa złote droższy w naszym zestawieniu jest Auchan. Cena rośnie o kolejne 3 zł w hipermarkecie Tesco.

Na kolejnych miejscach są Aldi, Kaufland i Mila. Dopiero na siódmej pozycji znalazła się Biedronka. Od lidera dzieli ją dokładnie 8 zł i 45 groszy. Jest to więc już spora różnica. Za te pieniądze można wszak kupić o jedno masło więcej i dorzucić jeszcze kilogram mąki.

Biedronka jest jednak poniżej średniej dla wszystkich sklepów. Jej koszyk jest średnio o 2 proc. tańszy. Po drugiej stronie znalazł się Lidl. W tym sklepie ceny są już o 12 zł wyższe niż w najtańszym.

Najtańszymi sklepami na przedświąteczne zakupy są hipermarkety. Tylko Carrefour wyłamuje się z tej tendencji.

- W strukturze sprzedaży hipermarketów marki narodowe stanowią znacznie większy udział niż w dyskontach, zatem sieci te mogą pozwolić sobie na lepsze negocjacje warunków niż na przykład supermarkety. Z drugiej strony używają tych marek, a dokładnie promocji na te marki jako wabika częściej niż dyskonty - tłumaczy Sebastian Starzyński, prezes Instytutu Badawczego ABR SESTA, który razem z Qpony-Blix przygotował Koszyk Wirtualnej Polski.

Jak dodaje, nieco inaczej jest z dyskontami. Te mają politykę cenową trzymaną bardzo mocno w ryzach i zbliżone ceny. To, że jeden jest wyżej, a drugi niżej w naszym zestawieniu wynika po prostu z aktualnych promocji, które wpisały się w produkty w naszym koszyku.

- Różnica między Aldim i Biedronką to 1,77 zł i wynika ona z różnicy w pięciu produktach, z czego dwa były tańsze w Biedronce, a trzy w Aldi. Pozostałe ceny były niemal na tym samym poziomie. Trochę większa różnica do Lidla i Netto również wynika z różnic w kilku produktach. Zatem nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskiem całkowicie różnych cen, ale kilku, które dają przewagę jednej lub drugiej sieci - wyjaśnia Starzyński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

zakupy RSS ALERT    /    Święta Bożego Narodzenia RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.16.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.