Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Badanie: 22 proc. konsumentów kupuje podczas wyprzedaży co najmniej kilka produktów

Jak pokazują badania wykonane na zlecenie Tesco Polska, ponad połowa Polaków przyznaje, że co najmniej kilka razy otrzymała nietrafiony prezent, zaś co dziesiąty ankietowany deklaruje, że świąteczne prezenty są „zazwyczaj nietrafione”.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 10-01-2020, 11:11

Aż 53,5% Polaków przyznaje, że kiedyś otrzymało prezent, z którego nie byli zadowoleni. Co dziesiąty badany przyznał, że prezenty, które otrzymuje zazwyczaj są nietrafione. Pomimo tak dużej skali problemu, wciąż niewiele osób decyduje się na zwrócenie otrzymanych produktów. Większość, bo aż 74,4% nie oddaje niechcianych upominków, żeby nie urazić osoby, która ich obdarowała. Nawet jeśli mają przekonanie, że otrzymany produkt nie zostanie przez nich wykorzystany w żaden sposób. Największy odsetek dotyczy grupy wiekowej 50+, w której aż 80% badanych nigdy nie zdecydowało się na zwrot niechcianego prezentu. Jednak przedstawiciele młodszych pokoleń wykazują się większą asertywnością i coraz częściej decydują się na zwrot podarunku, który nie przypadł im do gustu. Pomaga w tym polityka sieci handlowych, które coraz częściej umożliwiają bezproblemowy zwrot zakupionych produktów. W grupie wiekowej 25 – 34 lata, już 29,5% osób przynajmniej raz zwróciło nietrafiony prezent.  

Okres poświąteczny to czas zakupowej gorączki wyprzedaży. Czy rzeczywiście Polacy tak dużo kupują w tym czasie? Badanie SW Research wykonane na zlecenie Tesco pokazuje, że 22,5% z nas czeka na noworoczne wyprzedaże, podczas których kupujemy co najmniej kilka produktów. Z kolei 26,5% ankietowanych deklaruje, iż zdarza im się czekać na wyprzedażową przecenę „upatrzonego” wcześniej produktu. Korzystających z promocji jest więcej - aż 34,4% badanych przyznaje, że nie śledzi wyprzedaży, ale gdy są w sklepie chętnie kupują produkty po obniżonej cenie. Najczęściej na wyprzedaże czekają konsumenci do 24 roku życia, a starsze osoby wolą omijać czas największej gorączki zakupowej.

Sezon zakupów świątecznych i wyprzedaży to doskonały czas na zrobienie zapasów, zakup upragnionych produktów lub prezentów dla bliskich. Jednak warto pogodzić się z faktem, że nie zawsze są to trafione wybory. Coraz więcej sklepów oferuje swoim klientom łatwą procedurę zwrotu produktów, które nie noszą śladów użytkowania. Oddanie produktów możliwe jest w każdym punkcie obsługi klienta Tesco. Warto zaznajomić się z procedurą zwrotów, gdyż nietrafione prezenty to nie tylko strata pieniędzy, ale także produkcja dodatkowych odpadów, które zaśmiecają naszą planetę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tesco RSS ALERT    /    SW Research RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.139.100
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.