Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Badanie: 23 proc. klientów e-handlu kupuje artykuły spożywcze

Produkty spożywcze są w kolejności popularności wśród ankietowanych klientów e-handlu na odległym, 19 miejscu. Wskazało je 23 proc. badanych - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Badanie: 23 proc. klientów e-handlu kupuje artykuły spożywcze
Fot. shutterstock

Z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że klienci e-handlu jako kategorie kupowane najchętniej w przeszłości najczęściej wskazują odzież, akcesoria i dodatki oraz książki, płyty i filmy.

W obszarze planów zakupowych badani największe zainteresowanie wykazują podróżami oraz książkami, płytami i filmami. Handel transgraniczny skupia się wokół produktów takich jak odzież, dodatki i akcesoria.

Ankietowani w odpowiedzi na polecenie „Dla każdej kategorii produktów wymienionych na poniższej liście wskaż, czy kiedykolwiek je kupiłaś/eś przez internet i czy zamierzasz kupić je w przyszłości” wskazali trzy najbardziej popularne kategorie produktów:

- odzież, dodatki, akcesoria – 72 proc.
- książki, płyty, filmy – 68 proc.
- telefony, smartfony, tablety , akcesoria GSM - 56 proc.

Produkty spożywcze są w kolejności popularności na 19 miejscu i wskazało je 23 proc. badanych (łącznie miejsc było 22). Mniej popularne od produktów spożywczych są dla ankietowanych ubezpieczenia, materiały budowlane i wykończeniowe oraz artykuły dla kolekcjonerów.

Różnice w e-zakupach między płciami wyglądają dość stereotypowo. Kobiety częściej niż mężczyźni sięgają po takie kategorie produktów jak odzież, akcesoria i dodatki. Ponadto kobiety chętniej kupują kosmetyki, biżuterię lub obuwie. Częściej niż mężczyźni deklarują też kupowanie w przeszłości zabawek i artykułów dziecięcych oraz wystroju wnętrz.

Mężczyźni natomiast widocznie częściej niż kobiety kupują online szeroko rozumiany sprzęt elektroniczny (RTV, AGD i komputerowy), oprogramowanie i multimedia, samochody, artykuły dla kolekcjonerów oraz ubezpieczenia.

Jeśli chodzi o zakupy produktów spożywczych w internecie ze względu na wiek, to kupowało je 10 proc. badanych w wieku 15-24 lat, 33 proc. osób w wieku 25-34 lat, 24 proc. w wieku 35-49 lat i 33 proc. ankietowanych w wieku powyżej 50 lat.

W podziale na wykształcenie, produkty spożywcze w internecie kupowało 10 proc. ankietowanych z wykształceniem niższym, 28 proc. z wykształceniem średnim i 28 proc. z wyższym.

Wśród ankietowanych robiących spożywcze zakupy online, 30 proc. dobrze postrzega sytuację materialną swojego gospodarstwa domowego, 18 proc. postrzega średnio, a 17 proc. źle.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

badania konsumenckie RSS ALERT    /    e-sklepy spożywcze RSS ALERT    /    Gemius RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.210.61.41
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.