REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Badanie: 23 proc. klientów e-handlu kupuje artykuły spożywcze

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-07-2016, 15:03
Badanie: 23 proc. klientów e-handlu kupuje artykuły spożywcze
Fot. shutterstock

Produkty spożywcze są w kolejności popularności wśród ankietowanych klientów e-handlu na odległym, 19 miejscu. Wskazało je 23 proc. badanych - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”.

REKLAMA

Z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że klienci e-handlu jako kategorie kupowane najchętniej w przeszłości najczęściej wskazują odzież, akcesoria i dodatki oraz książki, płyty i filmy.

W obszarze planów zakupowych badani największe zainteresowanie wykazują podróżami oraz książkami, płytami i filmami. Handel transgraniczny skupia się wokół produktów takich jak odzież, dodatki i akcesoria.

Ankietowani w odpowiedzi na polecenie „Dla każdej kategorii produktów wymienionych na poniższej liście wskaż, czy kiedykolwiek je kupiłaś/eś przez internet i czy zamierzasz kupić je w przyszłości” wskazali trzy najbardziej popularne kategorie produktów:

- odzież, dodatki, akcesoria – 72 proc.
- książki, płyty, filmy – 68 proc.
- telefony, smartfony, tablety , akcesoria GSM - 56 proc.

Produkty spożywcze są w kolejności popularności na 19 miejscu i wskazało je 23 proc. badanych (łącznie miejsc było 22). Mniej popularne od produktów spożywczych są dla ankietowanych ubezpieczenia, materiały budowlane i wykończeniowe oraz artykuły dla kolekcjonerów.

Różnice w e-zakupach między płciami wyglądają dość stereotypowo. Kobiety częściej niż mężczyźni sięgają po takie kategorie produktów jak odzież, akcesoria i dodatki. Ponadto kobiety chętniej kupują kosmetyki, biżuterię lub obuwie. Częściej niż mężczyźni deklarują też kupowanie w przeszłości zabawek i artykułów dziecięcych oraz wystroju wnętrz.

Mężczyźni natomiast widocznie częściej niż kobiety kupują online szeroko rozumiany sprzęt elektroniczny (RTV, AGD i komputerowy), oprogramowanie i multimedia, samochody, artykuły dla kolekcjonerów oraz ubezpieczenia.

Jeśli chodzi o zakupy produktów spożywczych w internecie ze względu na wiek, to kupowało je 10 proc. badanych w wieku 15-24 lat, 33 proc. osób w wieku 25-34 lat, 24 proc. w wieku 35-49 lat i 33 proc. ankietowanych w wieku powyżej 50 lat.

W podziale na wykształcenie, produkty spożywcze w internecie kupowało 10 proc. ankietowanych z wykształceniem niższym, 28 proc. z wykształceniem średnim i 28 proc. z wyższym.

Wśród ankietowanych robiących spożywcze zakupy online, 30 proc. dobrze postrzega sytuację materialną swojego gospodarstwa domowego, 18 proc. postrzega średnio, a 17 proc. źle.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA

REKLAMA
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu

POLECAMY W SERWISACH