Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: 23 proc. klientów e-handlu kupuje artykuły spożywcze

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-07-2016, 15:03
Badanie: 23 proc. klientów e-handlu kupuje artykuły spożywcze
Fot. shutterstock

Produkty spożywcze są w kolejności popularności wśród ankietowanych klientów e-handlu na odległym, 19 miejscu. Wskazało je 23 proc. badanych - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że klienci e-handlu jako kategorie kupowane najchętniej w przeszłości najczęściej wskazują odzież, akcesoria i dodatki oraz książki, płyty i filmy.

W obszarze planów zakupowych badani największe zainteresowanie wykazują podróżami oraz książkami, płytami i filmami. Handel transgraniczny skupia się wokół produktów takich jak odzież, dodatki i akcesoria.

Ankietowani w odpowiedzi na polecenie „Dla każdej kategorii produktów wymienionych na poniższej liście wskaż, czy kiedykolwiek je kupiłaś/eś przez internet i czy zamierzasz kupić je w przyszłości” wskazali trzy najbardziej popularne kategorie produktów:

- odzież, dodatki, akcesoria – 72 proc.
- książki, płyty, filmy – 68 proc.
- telefony, smartfony, tablety , akcesoria GSM - 56 proc.

Produkty spożywcze są w kolejności popularności na 19 miejscu i wskazało je 23 proc. badanych (łącznie miejsc było 22). Mniej popularne od produktów spożywczych są dla ankietowanych ubezpieczenia, materiały budowlane i wykończeniowe oraz artykuły dla kolekcjonerów.

Różnice w e-zakupach między płciami wyglądają dość stereotypowo. Kobiety częściej niż mężczyźni sięgają po takie kategorie produktów jak odzież, akcesoria i dodatki. Ponadto kobiety chętniej kupują kosmetyki, biżuterię lub obuwie. Częściej niż mężczyźni deklarują też kupowanie w przeszłości zabawek i artykułów dziecięcych oraz wystroju wnętrz.

Mężczyźni natomiast widocznie częściej niż kobiety kupują online szeroko rozumiany sprzęt elektroniczny (RTV, AGD i komputerowy), oprogramowanie i multimedia, samochody, artykuły dla kolekcjonerów oraz ubezpieczenia.

Jeśli chodzi o zakupy produktów spożywczych w internecie ze względu na wiek, to kupowało je 10 proc. badanych w wieku 15-24 lat, 33 proc. osób w wieku 25-34 lat, 24 proc. w wieku 35-49 lat i 33 proc. ankietowanych w wieku powyżej 50 lat.

W podziale na wykształcenie, produkty spożywcze w internecie kupowało 10 proc. ankietowanych z wykształceniem niższym, 28 proc. z wykształceniem średnim i 28 proc. z wyższym.

Wśród ankietowanych robiących spożywcze zakupy online, 30 proc. dobrze postrzega sytuację materialną swojego gospodarstwa domowego, 18 proc. postrzega średnio, a 17 proc. źle.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 478) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH