Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: 70 proc. zakupów w e-sklepach klienci opłacają przez internet

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-04-2017, 13:34
Badanie: 70 proc. zakupów w e-sklepach klienci opłacają przez internet
Fot. shutterstock

Klienci najchętniej płacą za pomocą płatności online, choć wciąż duża część e-sklepów nie umożliwia takiego sposobu płatności. Platforma Shoper zanalizowała, jakie metody płatności najczęściej wykorzystuje polski e-commerce.

Jak wynika z badania firmy Shoper, zakupom przez internet towarzyszą dwa silne przekonania kupujących: o większych możliwościach zakupowych w e-sklepach oraz o oszczędności czasu. Kupowanie w internecie powinno być dla klientów wygodne a kolejne etapy transakcji proste do przejścia. Z punktu widzenia kupującego najważniejszy jest wybór produktu, wybór reszty - sposobu płatności i dostawy - powinien być szybki, intuicyjny, wręcz niezauważalny. Dlatego popularnością cieszą się płatności internetowe - już blisko 70 proc. transakcji jest opłacanych w tym kanale, poprzez systemy płatności lub zwykłym przelewem.

38 proc. transakcji odbyło się poprzez systemy płatności online – tak wynika z raportu platformy dla sklepów internetowych Shoper. To zdecydowanie najwygodniejsza i najpopularniejsza metoda płatności, która w dodatku jest księgowana automatycznie i przyspiesza wysyłkę produktu.

W przypadku 31 proc. zamówień kupujący zdecydowali się na samodzielne wykonanie przelewu. Często zdarza się, że to jedyna dostępna forma płatności lub jedna z bezpłatnych metod. Kolejne 31 proc. transakcji zostało opłaconych gotówką lub kartą przy odbiorze przesyłki za pobraniem (21 proc.) lub w stacjonarnym punkcie odbioru (10 proc.). 

Płatność przy odbiorze jest wybierana szczególnie przy zamawianiu produktów droższych, kiedy to klient ma potrzebę sprawdzenia towaru przed opłaceniem. Średnia wartość tak opłacanych zamówień wynosi 310 zł. Za pobraniem listonoszowi lub kurierowi za paczkę zamawiający płacą średnio 261 zł. Za pomocą płatności online klienci płacą nie tylko częściej, ale i mniej – średnio 192 zł.

Liderem płatności online są e-sklepy z książkami i multimediami. W ten sposób ich klienci opłacili 57 proc., zamówień. W większości sklepów przelewy online stanowią wiodącą metodę płatności, wyjątkiem są jedynie sklepy z takim asortymentem jak komputery, delikatesy oraz branża hobby, w których najpopularniejsze są zwykłe przelewy. 

Choć w zakupach internetowych ciągle króluje komputer, stale zwiększa się liczba kupujących mobilnie. W badanym okresie ponad 20 proc. transakcji zostało opłaconych przez urządzenie mobilne: 17 proc. zakupów odbyła się na telefonie, 4 proc. na tablecie. Najczęściej z komputera klienci robili zwykłe przelewy. Co ciekawe, płacąc z komórki najczęściej wybieraną metodą były zamówienia za pobraniem (25 proc.), a więc de facto odroczenie płatności. Transakcje finalizowane na tablecie mają najmniejszy udział (3-4 proc.) w każdej z metod.

Metodologia: Dane pochodzą z ponad 10 tys. e-sklepów korzystających z platformy Shoper z okresu październik 2016 - marzec 2017.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH