Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Co czwarty Polak sięga po produkty bezglutenowe

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-05-2016, 19:09
Badanie: Co czwarty Polak sięga po produkty bezglutenowe
Fot. shutterstock

Coraz większa grupa osób chorujących, zwiększająca się świadomość społeczna na temat nietolerancji pokarmowych, a także lepsza diagnostyka przyczyniają się do ciągle rosnącego zapotrzebowania na produkty dedykowane osobom cierpiącym na celiakię. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla Tesco Polska, już co czwarty Polak sięga po produkty bezglutenowe.

Według raportu opublikowanego przez Research and Markets, możemy spodziewać się zwiększenia dynamiki wzrostu w najbliższych latach (prognozowany 5-letni roczny wskaźnik wzrostu na poziomie 9,8 proc.).

Rezygnacja z glutenu stanowi również część popularnego stylu życia. Konsumenci coraz częściej decydują się na unikanie w jadłospisach konkretnych składników, w tym także laktozy czy cukru.

Według badań SW Research jedynie 19 proc. Polaków korzystających z produktów bez glutenu, cukru lub laktozy robi to ze względów zdrowotnych, gdyż są one niezbędną częścią diety. 55 proc. badanych sięga po nie, ponieważ chce w ten sposób poprawić stan swojego zdrowia, a 25 proc. urozmaica w ten sposób dietę, próbując nowych produktów. Wśród badanych, którzy nie korzystają z tego rodzaju produktów, 28 proc. zastanawia się nad rezygnacją z żywności zawierającej gluten, cukier lub laktozę.

Trend ten ma odzwierciedlenie w sieciach handlowych.

Pod koniec 2015 roku Tesco poszerzyło swoją ofertę i obecnie na półkach czeka na klientów blisko 1000 produktów bez glutenu, cukru, laktozy, dietetycznych i pochodzących z upraw ekologicznych. W sklepach Tesco Polska sprzedaż tych produktów w styczniu 2016 w stosunku do grudnia 2015 wzrosła o 25,21 proc.. Jak wskazują badania, 74 proc. respondentów kupuje tego rodzaju produkty w sklepach dużych sieci handlowych.

Biedronka w ramach artykułów marki własnej oferuje produkty bezglutenowe ogólnego przeznaczenia, zaopiniowane i potwierdzone przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. Artykuły można rozpoznać dzięki umieszczonemu na opakowaniach znakowi Przekreślonego Kłosa. Są wśród nich m.in.: makarony, wafle ryżowe oraz w ofercie czasowej – wędliny oraz ryby.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH