Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Badanie: Co czwarty Polak sięga po produkty bezglutenowe

Coraz większa grupa osób chorujących, zwiększająca się świadomość społeczna na temat nietolerancji pokarmowych, a także lepsza diagnostyka przyczyniają się do ciągle rosnącego zapotrzebowania na produkty dedykowane osobom cierpiącym na celiakię. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla Tesco Polska, już co czwarty Polak sięga po produkty bezglutenowe.

Badanie: Co czwarty Polak sięga po produkty bezglutenowe
Fot. shutterstock

Według raportu opublikowanego przez Research and Markets, możemy spodziewać się zwiększenia dynamiki wzrostu w najbliższych latach (prognozowany 5-letni roczny wskaźnik wzrostu na poziomie 9,8 proc.).

Rezygnacja z glutenu stanowi również część popularnego stylu życia. Konsumenci coraz częściej decydują się na unikanie w jadłospisach konkretnych składników, w tym także laktozy czy cukru.

Według badań SW Research jedynie 19 proc. Polaków korzystających z produktów bez glutenu, cukru lub laktozy robi to ze względów zdrowotnych, gdyż są one niezbędną częścią diety. 55 proc. badanych sięga po nie, ponieważ chce w ten sposób poprawić stan swojego zdrowia, a 25 proc. urozmaica w ten sposób dietę, próbując nowych produktów. Wśród badanych, którzy nie korzystają z tego rodzaju produktów, 28 proc. zastanawia się nad rezygnacją z żywności zawierającej gluten, cukier lub laktozę.

Trend ten ma odzwierciedlenie w sieciach handlowych.

Pod koniec 2015 roku Tesco poszerzyło swoją ofertę i obecnie na półkach czeka na klientów blisko 1000 produktów bez glutenu, cukru, laktozy, dietetycznych i pochodzących z upraw ekologicznych. W sklepach Tesco Polska sprzedaż tych produktów w styczniu 2016 w stosunku do grudnia 2015 wzrosła o 25,21 proc.. Jak wskazują badania, 74 proc. respondentów kupuje tego rodzaju produkty w sklepach dużych sieci handlowych.

Biedronka w ramach artykułów marki własnej oferuje produkty bezglutenowe ogólnego przeznaczenia, zaopiniowane i potwierdzone przez Polskie Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. Artykuły można rozpoznać dzięki umieszczonemu na opakowaniach znakowi Przekreślonego Kłosa. Są wśród nich m.in.: makarony, wafle ryżowe oraz w ofercie czasowej – wędliny oraz ryby.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

produkty bezglutenowe RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.