Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Badanie: Co trzeci Polak wybiera formę płatności za pobraniem

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Twisto, co trzeci Polak robiąc zakupy w internecie płaci wyłącznie lub głównie gotówką. Ponad połowa osób, które w ten sposób regulują należności przyznaje, że płatność po otrzymaniu dostawy daje im większe poczucie bezpieczeństwa. Dla sprzedawców płatność za pobraniem oznacza problemy.

Badanie: Co trzeci Polak wybiera formę płatności za pobraniem
Fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 04-02-2019, 10:19

Z badań przeprowadzonych przez IBRIS na zlecenie Twisto, fintechu oferującego formułę zakupową „kup teraz, zapłać później” wynika, że zakupy w sieci choć raz zrobiło aż 72 proc. Polaków. 16,6 proc. z tej grupy deklaruje, że należności wobec sklepów internetowych reguluje wyłącznie za pobraniem. Podobny odsetek badanych (16,5 proc.) taką formę płatności wybiera najczęściej. Sporadycznie gotówkę dla kuriera przygotowuje 39 proc. klientów sklepów internetowych. Za pobraniem nigdy nie płaci 25,7 proc. kupujących

Dlaczego osoby robiące zakupy w internecie nie chcą regulować rachunku online? Aż 54 proc. ankietowanych, którzy płacą po odbiorze przesyłki, przyznaje, że zwiększa to ich poczucie bezpieczeństwa. Według 25,5 proc. kupujących płatność po otrzymaniu przesyłki daj pewność, że kurier dostarczy ją pod właściwy adres. 18,3 proc. respondentów wybiera płatności za pobraniem ze względu na przywiązanie do gotówki, a 16,8 proc. badanych uważa, że proces zamówienia online jest wtedy wygodniejszy.

- Choć użytkownicy e-sklepów cenią dostęp do dużej liczby metod płatności, to jednak znaczna część klientów za zakupy nadal płaci gotówką. Płatność za pobraniem to druga, po szybkich przelewach, preferowana przez kupujących forma regulowania należności za zakupy online. Jedną z głównych przyczyn takiego stanu rzeczy jest brak poczucia bezpieczeństwa i pewności, że przesyłka dotrze pod wskazany adres i będzie zgodna z zamówieniem – mówi Krzysztof Blinowski, Country mManager w Twisto Polska.

Dodaje, że te obawy nie muszą być uzasadnione negatywnymi doświadczeniami klientów.

- Polacy są po prostu nieufni. W ubiegłorocznej edycji Trust Index, wskaźnika mierzącego poziom zaufania społecznego na świecie, znaleźliśmy się wśród pięciu najbardziej nieufnych narodów. Odpowiedzią dla osób, które nie lubią kupować kota w worku może być nowoczesna formuła zakupowa „kup teraz, zapłać później”, która pozwala wygodnie płacić przez internet, ale dopiero po otrzymaniu przesyłki – wyjaśnia Krzysztof Blinowski, z Twisto.

Co ciekawe, 23,8 proc. Polaków wierzy, że w przypadku płatności za pobraniem dostawa następuje szybciej.

- Część kupujących ocenia, że płatność w momencie odbioru motywuje sprzedawców do szybszej realizacji zamówienia. W rzeczywistości wybrana forma płatności nie ma wpływu na moment wydania i czas doręczenia przesyłki, o których decydują przede wszystkim: kolejność zamówień, dostępność towaru i wybrana forma doręczenia – mówi Dorota Bachman, CEO sklepu internetowego Ravelo.pl.

więcej informacji:

e-commerce RSS ALERT    /    zakupy online RSS ALERT    /    płatności elektroniczne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.211.135.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.