Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Badanie: Dla 66 proc. Polaków karty lojalnościowe w sklepach to za mało

Polacy to konsumenci bardziej lojalni wobec sieci spożywczych niż konsumenci z innych krajów, jednak ich przywiązanie do marki oparte jest głównie o czynniki pragmatyczne, takie jak szeroki wybór i dostępność produktów żywnościowych (47 proc.) oraz bliskość sklepu (46 proc.). Według badania przeprowadzonego przez TCC Global, 66 proc. ankietowanych przyznało, że oczekuje innych sposobów podziękowania za regularne zakupy, niż karta lojalnościowa. Ulubiony sklep ma im dostarczać inspiracji, a także wspierać w życiu codziennym.

Badanie: Dla 66 proc. Polaków karty lojalnościowe w sklepach to za mało
Fot. shutterstock

Polacy są dużo bardziej lojalni wobec sieci spożywczych w porównaniu z konsumentami z innych krajów. Tylko 30 proc. ankietowanych deklaruje, że nie ma dla nich znaczenia czy sklep, w którym najczęściej robią zakupy zostanie zamknięty. Natomiast na 6 zagranicznych rynkach, gdzie również przeprowadzono to badanie, średnia wynosi już 45 proc.  

Wybierając miejsce na zakupy, Polacy decydują się przede wszystkim na sklep, w którym znajdą szeroki asortyment produktów spożywczych (47 proc.). Równie ważnym czynnikiem jest bliskość od miejsca zamieszkania (46 proc.), niskie ceny (40 proc.) i wysoka jakość produktów świeżych (39 proc.). Fakt, czy dany sklep oferuje kartę lojalnościową czy rabatową, nie odgrywa znaczącej roli (12 proc.).   

- Lojalność polskich konsumentów wobec sieci sklepów spożywczych, w których robią zakupy, jest powierzchowna i oparta na bardzo pragmatycznym podejściu. Wyniki badania jednoznacznie wskazują, że karty lojalnościowe sieci sklepów spożywczych nie są głównym elementem budującym lojalność klientów i ich więzi z marką. Tu potrzebne są inne działania, oparte na zrozumieniu aspiracji i wartości, którymi kierują się konsumenci – komentuje Bartłomiej Górzny z TCC Retail Marketing. 

Konsumenci w Polsce korzystają z kart lojalnościowych średnio dwóch sieci spożywczych. Obecnie największą popularnością cieszy się „Moja Biedronka”, którą posiada 66 proc. ankietowanych. Jednak nic nie wskazuje na to, żeby karty lojalnościowe stymulowały skutecznie coś więcej niż lojalność transakcyjną. W Polsce tylko 42 proc. posiadaczy kart lojalnościowych deklaruje, że zmieniłoby swoje zachowania zakupowe po ich wycofaniu. Jedynie 1 proc. polskich konsumentów przestałby robić zakupy w danym sklepie, gdyby karta lojalnościowa nie była już w nim dostępna. 

66 proc. ankietowanych oczekuje od sieci spożywczych czegoś więcej i chce być wynagradzana za swoją lojalność w inny sposób: 47 proc z nich oczekuje, że sklep będzie dostarczał im inspiracji jak gotować proste i zdrowie posiłki, pozwoli poznać kuchnie świata (33 proc.), będzie promować zdrowe nawyki żywieniowe wśród dzieci (27 proc.) oraz swoją działalnością wesprze lokalną społeczność (21 proc.). 

- Dzisiaj dla konsumentów wybór miejsca na codzienne zakupy wiąże się z prowadzonym stylem życia. Dlatego klienci coraz częściej oczekują od swojego sklepu również tego, że będzie odpowiadał ich aspiracjom, inspirował i wzbudzał pozytywne emocje. Ponadto, oczekują również podziękowania za to, że regularnie odwiedzają dany sklep i robią w nim zakupy, jednak nie tylko w formie rabatów czy promocji, lecz także w warstwie emocjonalnej. Dzięki takiemu podejściu możemy wzmocnić lojalność polskich konsumentów oraz zbudować z nimi bardziej trwałą relację, nie opartą jedynie o niskie ceny, asortyment i lokalizację. – mówi Bartłomiej Górzny z TCC Retail Marketing.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bartłomiej Górzny RSS ALERT    /    TCC Retail Marketing RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    badanie opinii publicznej RSS ALERT

KOMENTARZE (0)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.