Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Eurocash, MPT, Bać-Pol i Specjał - to najpopularniejsi dostawcy dla małych sklepów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 24-04-2018, 14:05

Segment sklepów małoformatowych stawia czoło konkurencji ze strony wielkiego formatu, opierając się na dostawcach, którzy nie tylko zapewniają szeroki asortyment i konkurencyjne ceny, ale jednocześnie są partnerami wspierającymi detalistów w prowadzaniu biznesu. Z badania PMR nt poziomu satysfakcji z usług hurtowni dowożących wynika, że rynek detaliczny FMCG docenia hurtownie pomagające sklepom reagować na zmiany rynkowe i dostarczające im nowoczesnych narzędzi do skutecznego zarządzania biznesem.

Obserwując dzisiejsze trendy konsumenckie i zmieniający się rynek, PMR postanowił bliżej przyjrzeć się części hurtowej FMCG, w znacznym stopniu determinującej działanie spożywczego rynku detalicznego. W przeprowadzonym badaniu opinię na temat współpracy z hurtowaniami dowożącymi wyrazili detaliści z ponad 800 niezależnych sklepów spożywczych z całej Polski.

Sklepy o metrażu poniżej 50 m2, z powodu skali swojej działalności, przeważnie zaopatrują się w hurtowniach niezapewniających dostawy zamówionych towarów lub hurtowniach spożywczych oferujących dystrybucję w systemie „cash and carry”, jak Eurocash Cash and Carry lub Makro Cash and Carry. Natomiast wśród sklepów o metrażu powyżej 50 m2 najpopularniejszą formą dystrybucji jest dystrybucja aktywna, w ramach której hurtownie same docierają do klienta, zaś dowóz zamówionego towaru odbywa się w ciągu 24-48 godzin.

Jak wynika z badania PMR, wśród hurtowników o zasięgu ogólnopolskim najczęściej wskazywanym dostawcą jest Eurocash Dystrybucja (ECD). Współpracę z nim zadeklarowało 33% badanych sklepów. Kolejnymi podmiotami według popularności są hurtownie z Grupy MPT (22% respondentów korzysta z ich usług), Specjał (19%) i Bać-Pol (około 11%). Warto jednak pamiętać, że sklepy spożywcze często dywersyfikują źródła zaopatrzenia i współpracują z kilkoma firmami równocześnie, w zależności od bieżącej oferty produktowej. Ponad połowa (54%) badanych sklepów stosuje to rozwiązanie i zaopatruje się w co najmniej dwóch hurtowniach dowożących - informuje PMR.

Polski rynek hurtowy, w porównaniu do innych krajów europejskich, nadal charakteryzuje się dużym rozdrobnieniem, a obecnie działa na nim około 4 tysiące podmiotów. Jak pokazują badania PMR, z usług niezależnych hurtowni o zasięgu lokalnym i regionalnym korzysta aż 66% badanych podmiotów, co doskonale pokazuje skalę zjawiska. 

To właśnie hurtownie o zasięgu lokalnym są często w stanie sprostać potrzebom niezależnych sklepów spożywczych dzięki elastycznemu modelowi dostaw, budowaniu silnych relacji biznesowych (m.in. przez stałych przedstawicieli handlowych i kierowców) i szybkiej reakcji na bieżące potrzeby. Bez wątpienia gracze o zasięgu ponadregionalnym, aby sprostać konkurencji, muszą uwzględnić te aspekty współpracy, które są atutem lokalnych dostawców, jak elastyczny model współpracy, sprawne procedury informowania o opóźnieniach czy brak częstych zmian kadrowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.