Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Internetowe zakupy przestają być dodatkiem do tradycyjnego biznesu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-11-2012, 08:06
Badanie: Internetowe zakupy przestają być dodatkiem do tradycyjnego biznesu
Sprzedaż przez Internet staje się dziś warunkiem wzrostu dla firm detalicznych na całym świecie

Firmy oferujące zakupy internetowe przodują wśród najlepiej postrzeganych sieci detalicznych świata. Prym wiodą serwisy działające tylko w sieci: za granicą - Amazon, w Polsce - Allegro - tak wynika z badania konsumentów, przeprowadzonego przez międzynarodową firmę doradczą OC and C Strategy Consultants.

Aż 9 z 10 najlepiej postrzeganych sieci detalicznych za granicą oferuje zakupy przez Internet. Połowa z nich, ta najwyżej ceniona, działa tylko w sieci, reszta - również w tradycyjnych sklepach.

- Sprzedaż przez Internet staje się dziś koniecznością i warunkiem wzrostu dla firm detalicznych na całym świecie. Oczywiście w większości krajów europejskich transakcje sieciowe to wciąż rynkowa nisza. Istnieją jednak takie kategorie, jak media i elektronika użytkowa, gdzie udział sprzedaży w Internecie już dziś dochodzi do 30 proc. Trend ten będzie się pogłębiał. Jak dowodzi nasze badanie, klienci bardzo wysoko cenią sobie bowiem firmy dające im możliwość zakupu przez Internet. Co więcej, klienci, którzy kupują produkty danej firmy zarówno w sklepie jak i w Internecie, cenią taką firmę wyżej od firmy, która sprzedaje tylko w sklepie - powiedział Marek Zdziech, partner w polskim biurze OC&C Strategy Consultants.

Analitycy OC&C wskazują, że wzrost roli zakupów internetowych w handlu detalicznym wynika ze znacznego zmniejszenia wielu odwiecznych barier. Dla przykładu, klienci europejskich sklepów internetowych znacznie rzadziej niż pięć lat temu narzekają na zbyt wysokie koszty dostawy (tak twierdzi 25 proc. z nich wobec 34 proc. 5 lat wcześniej), niezbyt bezpieczne formy płatności (5 proc. wobec 21 proc.), brak karty kredytowej (7 proc. wobec 16 proc.), czy też niepewność dotyczącą gwarancji (6 proc. wobec 14 proc.). Analitycy OC&C podkreślają też, że zakupom w Internecie sprzyja niemal nieograniczona szerokość asortymentu, która pozwala klientom zbierać wciąż nowe doświadczenia - a właśnie m.in. to, w warunkach powszechnej dostępności wszystkiego, definiuje status społeczny dzisiejszych konsumentów.

- Nikt nie przebije e-sklepów w szerokości asortymentu i zaspokojeniu nawet najbardziej nietypowych potrzeb klientów. Tradycyjne sklepy nie są jednak zdane na powolne wymarcie. Po pierwsze, też muszą zaoferować zakupy w Internecie. Po drugie, salony z betonu i szkła muszą przyciągać klientów dokładnie tym, czego nie znajdą oni w sieci - miejscem spotkań towarzyskich, klimatem, angażowaniem zmysłów i emocji klienta podczas jego bezpośredniego kontaktu z ciekawymi i ekskluzywnymi produktami - mówi Marek Zdziech.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH