Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Kiedy najczęściej odwiedzamy centra handlowe?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-10-2017, 14:58
Badanie: Kiedy najczęściej odwiedzamy centra handlowe?
fot. shutterstock

Retail Institute, RI, wspólnie z grupą ponad 100 polskich centrów handlowych, od września 2016 roku, prowadzi badania odwiedzalności centrów handlowych oraz ich obrotów w 18 kategoriach np.: moda damska, męska, mieszana, obuwie, sklepy jubilerskie, czy dla sektora usług. W świetle powracającej dyskusji na temat wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę,  Instytut przeanalizował udział poszczególnych dni tygodnia w wynikach odwiedzalności galerii handlowych w Polsce.

Analizy miesięczne i tygodniowe odwiedzalności centrów handlowych są tworzone z uwzględnieniem kluczowych kryteriów mających wpływ na frekwencję w centrach, tzn. ich wielkość, lokalizację oraz typ oferty, jak również, z uwzględnieniem lokalnych i regionalnych uwarunkowań. - Instytut analizuje udział poszczególnych dni tygodnia w wynikach. Jest to możliwe tylko dlatego, że centra współpracujące z Instytutem raportują dane dzienne. Jest to szczególnie ważny parametr dla dyrektorów centrów oraz marketingu, którzy na bieżąco oceniają efektywność prowadzonych przez galerię działań marketingowych i prosprzedażowych - mówi Anna Szmeja, prezes Retail Institute.

Dziś wyniki pracy Instytutu wspierają branżę handlową w prognozowaniu zmian, które zostaną sprowokowane wprowadzeniem zapowiadanego zakazu handlu w niedzielę. - Zakaz handlu w niedzielę, poza konsekwencjami, które wielokrotnie podnosili nasi eksperci, tj. spadek obrotów oraz redukcje zatrudnienia, będzie miał ogromny wpływ na zarządzanie operacyjne centrami i sieciami handlowymi - dodaje Anna Szmeja.

Z raportów FF ReIndex Instytutu i analizy dziennej odwiedzalności w ponad 100 centrach handlowych, na przykładzie pełnych danych z 2016 roku (51 tygodni), widać następujące trendy zachowań klientów:

- Sobota, niezależnie od wielkości i rodzaju centrum handlowego, jest najczęściej wybieranym przez Polaków dniem na wizytę w galerii handlowej (16-17%)

- Piątek i niedziela są równoważne w kalendarzu odwiedzin (po 15%) przy czym centra duże odwiedzane są częściej w niedzielę niż obiekty mające do 40 000 m2 (powierzchni najmu)

- Dla centrów małych (do 20 000 m2 powierzchni najmu) najważniejszymi dniami tygodnia są czwartek, piątek i sobota (46% wszystkich odwiedzin)

- Centra znajdujące się na obrzeżach miast są odwiedzane przez Polaków głównie w soboty (18%) i niedziele (16%)

- Piątek, sobota i niedziela to 46% wszystkich wizyt w galeriach, których głównymi najemcami są firmy szeroko rozumiane jako modowe i usługowe. Tu niedziela stanowi aż 14% wyników.

- Piątek, sobota i niedziela to 48% wszystkich odwiedzin w przypadku centrów z dominującym operatorem spożywczym, tzw. super i hipermarketem, ale niedziela ma aż 15% udział w wynikach.

Co to oznacza ?

- Centra małe, które stanowią ok 26% wszystkich obiektów handlowych w Polsce, nie powinny odczuć istotnych zmian w rytmie i natężeniu odwiedzin klientów.

- Centra średnie i duże, łącznie 74% wszystkich centrów w Polsce, mogą spodziewać się kumulacji odwiedzin w piątek i sobotę. W przypadku obiektów śródmiejskich, które są zlokalizowane blisko dużych skupisk biurowych lub mieszkaniowych, przewidywany  jest wzrost odwiedzalności w czwartki i poniedziałki w godzinach popołudniowych i wieczornych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 968) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.