Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Konsumenci oczekują większych inwestycji branży retail w technologie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-11-2017, 12:53
Badanie: Konsumenci oczekują większych inwestycji branży retail w technologie
Fot. shutterstock

Rosnące oczekiwania kupujących wciąż wyprzedzają inwestycje branży detalicznej w technologie wykorzystywane w sklepach, a większość kupujących millenialsów uważa, że jest lepiej skomunikowana z Internetem niż personel placówek handlowych - wynika z badania „Globalne Badanie Kupujących 2017” opublikowanego przez Zebra Technologies Corporation.

Czterech na dziesięciu kupujących ankietowanych w zleconym przez firmę Zebra dziesiątym dorocznym badaniu klientów branży detalicznej deklarowało, że dzięki Internetowi mają lepszy dostęp do informacji dla konsumentów niż pracownicy sklepów, a ponad połowa uważała, że wyposażenie pracowników handlu detalicznego w najnowszą technologię poprawia ogólne doświadczenie związane z zakupami. Mimo że 44 proc. kupujących w sklepach stacjonarnych oraz 53 proc. klientów sklepów internetowych nadal jest niezadowolone z procesu zwrotu/wymiany towaru, 62 proc. ankietowanych doceniało korzystanie przez personel sklepu z ręcznych urządzeń mobilnych.

Główne wyniki dziesiątego dorocznego badania branży detalicznej: 

Rosnące oczekiwania kupujących wciąż wyprzedzają inwestycje branży detalicznej w technologie wykorzystywane w sklepach, a większość kupujących millenialsów uważa, że jest lepiej skomunikowana z Internetem niż personel placówek handlowych. Odpowiadając na pytanie o dostęp do informacji dla konsumentów dzięki technologiom opartym na połączeniu z Internetem, 53 proc. kupujących z pokolenia millenialsów uważa, że ma lepszy dostęp do tych informacji niż pracownicy sklepów. Dla kupujących z pokolenia X odsetek ten wynosi 32 proc., a w przypadku pokolenia wyżu demograficznego jest to 15 proc.

Kupujący oczekują szybszej dostawy, ale wielu z nich nie chce za to dopłacać. Wyższe oczekiwania klientów w zakresie dostawy zmieniają krajobraz branży detalicznej. O ile 66 proc. kupujących oczekuje dostawy następnego lub nawet tego samego dnia, a 37 proc. życzyłaby sobie otrzymania towaru nie później niż tego samego dnia, o tyle 27 proc. klientów nie wyobraża sobie płacenia za szybszą dostawę.

Klienci handlu detalicznego chcą zróżnicowanych opcji realizacji zamówienia. 80 proc. ankietowanych kupuje produkty w sklepie i zabiera je do domu lub zleca ich dostawę ze sklepu do domu. Kupujący wykorzystują także inne opcje realizacji zamówienia, takie jak zakup online z dostawą do domu (64 proc.), zakup online i odbiór w sklepie (34 proc.) oraz zakup online z dostawą pod inny adres (15 proc.).

Korzystanie z tabletów w sklepach poprawia doświadczenie kupujących. Ponad połowa ankietowanych kupujących uważa, że technologia poprawia doświadczenia związane z zakupami, a 57 proc. wskazało szczególnie na korzystanie przez pracowników sklepów z tabletów.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 256) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH