Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Badanie: Media społecznościowe głównym źródłem informacji dla Polaków

Najważniejszych źródłem informacji dla Polaków w wieku w wieku 15-64 lat są dziś media społecznościowe. Korzysta z nich codziennie aż 72% z nich. Niemal co druga osoby z tej grupy wiekowej twierdzi, że internet jest główną częścią jej życia – wynika z najnowszego raportu McKinsey & Company, firmy doradztwa strategicznego.

Badanie: Media społecznościowe głównym źródłem informacji dla Polaków
Fot. shutterstock

Zwyczaje i poglądy Polaków w wieku 15-64 lat, którzy korzystają na co dzień z internetu w domu lub w pracy firma McKinsey zbadała w ramach pogłębionego badania ankietowego przeprowadzonego wśród 1500 osób. Podobne badanie przeprowadzono 2 lata wcześniej. Zmiany, które zaszły w tym czasie, McKinsey przedstawia w raporcie pt. „Cyfrowi Polacy – przyśpieszenie e-rewolucji”.

Z badań wynika, że cyfrowi Polacy coraz częściej korzystają z najnowszych urządzeń umożliwiających korzystanie z internetu – tj. 94 proc. z nich, czyli o 16 pkt procentowych więcej niż dwa lata temu, korzysta ze smartfonów i mniej więcej tyle samo ma dostęp do sieci wi-fi (wzrost o 6 pkt procentowych w porównaniu do 2016 r.).

Co więcej cyfrowi Polacy są podłączeni do sieci średnio aż przez 11 godzin dziennie, czyli o pięć godzin więcej niż w 2016 r. Tak wysoka średnia wynika z tego, że w badaniu zsumowano czas spędzony online na różnych urządzeniach (np. jednoczesne słuchanie muzyki online i korzystanie z komunikatorów). Również odsetek respondentów, którzy twierdzą, że internet jest ważną częścią ich życia, wzrósł
od 2016 r. o 9 pkt. proc. – do 44 proc.

Z badania wynika również, że rośnie rola komunikacji online, w tym przede wszystkim mediów społecznościowych. Dla 72 proc. cyfrowych Polaków są one codziennym źródłem informacji, wyprzedzając wszystkie tradycyjne źródła, w tym radio, które 2 lata temu było najpopularniejsze. Podwoił się również odsetek Polaków korzystających z płatnych serwisów VOD, osiągając 17 proc.

Mimo że masowo korzystamy ze smartfonów, nie opanowała nas jednak gorączka używania aplikacji w takim stopniu, jak miało to miejsce w Europie Zachodniej czy USA. Przeciętny cyfrowy Polak korzysta średnio z 14 aplikacji mobilnych, a Niemiec, Brytyjczyk czy Amerykanin z 30.

– Postępująca cyfryzacja i popularność internetu wśród konsumentów zwiększa potencjał rozwoju przedsiębiorstw, jeśli chodzi o wykorzystanie nowych technologii cyfrowych. Tendencje te poprawiają też pozycję konkurencyjną polskich firm względem przedsiębiorstw z krajów Europy Zachodniej – podkreśla Wojtek Bogdan, Lider Praktyki Dóbr Konsumpcyjnych i Handlu w McKinsey i współautor raportu.

Najbardziej wyraźnym przykładem tego trendu jest wartość rynku e-commerce towarów, która w Polsce rośnie o ok. 14 proc. rocznie. Dane rynkowe przeanalizowane przez McKinsey wskazują, że w 2017 r. jego wartość sięgnęła 38,4 mld zł.

– Zwiększająca się wartość tego rynku oznacza również, że konsumenci mają coraz wyższe oczekiwania – dodaje Wojtek Bogdan. Przykładowo, do niedawna kluczowym czynnikiem wpływającym na decyzje zakupowe była atrakcyjna cena. Dziś prawie tak samo ważna jest łatwa płatność oraz szybka i wygodna dostawa. Kupujący oczekują też szerszej obecności marek w mediach społecznościowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

media społecznościowe RSS ALERT    /    social media RSS ALERT    /    McKinsey RSS ALERT    /    Wojtek Bogdan RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.182.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.