REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Badanie: Media społecznościowe to kanał warunkujący sprzedaż

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-07-2016, 12:35
Badanie: Media społecznościowe to kanał warunkujący sprzedaż
Fot. shutterstock

Zakupy to obecnie dość skomplikowany i przede wszystkim wielokanałowy proces. Na temat roli internetu oraz mobile w tym procesie opublikowano już wiele raportów, natomiast pytanie, czy social media sprzedają pozostawało dotąd bez odpowiedzi. Izba Gospodarki Elektronicznej w lipcu opublikuje raport „Lubię to czy Kupuję to” poświęcony analizie wpływu social mediów na aktywność konsumencką. Wykonawcą badania jest Mobile Institute.

REKLAMA

- Niezmiennie kluczem do efektywnej sprzedaży jest dotarcie do klientów. Jak pokazują wyniki naszego badania – współczesny konsument jest nie tylko smart, ale także social. Media społecznościowe to naturalne środowisko, w którym dzieli się opiniami ze znajomymi, zasięga ich porad w zakresie konkretnych produktów i szuka inspiracji zakupowych. Regularna i przemyślana obecność sklepów internetowych w tym kanale powinna być częścią procesu sprzedaży i obsługi klienta – mówi Dorota Bachman, prezes zarządu e-Izby.

Konsument jest social

Wyniki niepublikowanego jeszcze badania "Lubię to czy Kupuję to" – jednoznacznie wskazują na to, że współczesny konsument jest aktywnym użytkownikiem social mediów. 84 proc. badanych internautów deklaruje posiadanie konta w przynajmniej jednym medium społecznościowym, 63 proc. przyznaje się do korzystania z social mediów regularnie, a 15 proc. ankietowanych do korzystania z nich non stop.

Facebook najważniejszy

Polacy deklarują, że najczęściej korzystają z Facebooka (73 proc.). Drugim co do popularności serwisem jest YouTube, a dalej Instagram, Nasza Klasa, Snapchat i Google+. Korzystanie z tych serwisów jest deklarowane przez więcej niż 20 proc. badanych Polaków. Popularność serwisów społecznościowych według zestawienia Gemius Megapanel z grudnia 2015 roku wygląda podobnie jak deklarowana w badaniu. Najpopularniejsze to Facebook z zasięgiem 79 proc. i grupa Google z zasięgiem 38 proc.

Serwisy wskazywane przez kobiety i mężczyzn w Polsce są bardzo podobne. Można zauważyć, że kobiety nieco częściej wskazują na korzystanie z Facebooka (+6 p.p.) i Naszej Klasy (+7 p.p.), a mężczyźni z Twittera (+13 p.p.), ask.fom (+8 p.p.) i Google+ (+5 p.p.). Facebook najwięcej użytkowników ma w grupie 19-24 lata (88 proc.), ale już wśród najmłodszych w wieku 15-18 lat jego popularność jest znacznie niższa, zbliżona do tej w grupie wiekowej 45-54 lata (52 proc. vs 49 proc.). YouTube jest zdecydowanie najbardziej popularny w najmłodszych grupach wiekowych, osiągając wśród osób w wieku 19-24 lata penetrację na poziomie 54 proc. Jednocześnie korzysta z niego ponad 30 proc. osób w wieku 55+.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 14-07-2016, 21:46:
Promocja w social media:

artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 811) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH