Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Największym wabikiem na konsumenta jest obniżka ceny

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-07-2016, 11:21
Badanie: Największym wabikiem na konsumenta jest obniżka ceny
Fot. shutterstock

Ponad 80 proc. Polaków lubi kupować produkty w ramach ofert specjalnych, a najbardziej atrakcyjną formą promocji jest dla nich ta, która daje natychmiastową korzyść - wynika z raportu "Skuteczność Promocji 2016" przygotowanego przez agencję Open Research.

Pozytywne oświadczenie zakupowe jest ważnym elementem, które buduje wizerunek sieci handlowej. Żeby tworzyć takie relacje bogata oferta asortymentowa nie jest już wystarczająca. Coraz większą tutaj role odgrywają tutaj wszelkiego rodzaju gratyfikacje towarzyszące zakupom. Pozwalają się one odróżnić od konkurencji - czytamy w raporcie "Skuteczność Promocji 2016" przygotowanym przez agencję Open Research.

Eksperci podają w raporcie, że promocje wciąż wydają się wyjątkowo atrakcyjnymi okazjami. Można odnieść nawet wrażenie, że sieci i producenci FMCG zapętliły się w oferowaniu promocji i testowaniu różnych ich form. Od obniżki ceny pojedynczego produktu lub możliwości zakupu drugiego produktu w obniżonej cenie przez inne formy takie jak loterie czy konkursy z cennymi nagrodami czy bony do wykorzystania na kolejny zakup po zbieranie punktów na karcie programu lojalnościowego. Jak się w tym nie pogubić? Które z form promocji są najbardziej atrakcyjne dla klientów i skuteczne?

Okazuje się, że klienci najczęściej koncentrują się na cenach i szukają coraz lepszych okazji zakupowych. Z raportu Skuteczność Promocji 2016 wynika, iż najbardziej atrakcyjną formą promocji jest ta, która daje natychmiastową korzyść.

Niezmiennie, największym wabikiem jest obniżka ceny. Okazuje się, że według preferencji respondentów aż 57 proc. z nich uważa obniżkę ceny pojedynczego produktu za najbardziej atrakcyjną formę promocji.

Bon zakupowy, oferty typu „30 proc. gratis", czy „kup jeden, drugi 50 proc. taniej" są dla klientów również bardzo atrakcyjne, ponieważ gratyfikacja nie jest odsunięta w czasie (rodzaj promocji zależy od kategorii produktowej).

Polacy zdecydowanie preferują takie promocje, które przynoszą natychmiastową korzyść i jednocześnie nie wymagają podejmowania żadnych dodatkowych czynności.

Jeśli uzyskanie rabatu zależy na przykład od wypełnienia odpowiedniego kuponu, czy wzięcia udziału w konkursie, w którym nagroda nie jest gwarantowana, nie jesteśmy już tak chętni do brania udziału. To dlatego udział w konkursie z nagrodami za zakup produktu jest atrakcyjny tylko dla 13 proc. kupujących - podają eksperci firmy Open Research.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 824) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.