Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie Nielsen: Właściciele sklepów widzą korzyści we franczyzie

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 17-10-2014, 13:25

Ciekawe oferty promocyjne, niskie ceny produktów oraz wsparcie reklamowe i marketingowe - to główne zalety przynależności do sieci franczyzowych wskazane przez właścicieli sklepów tradycyjnych.

Badanie zostało przeprowadzone w marcu tego roku przez Agencję Nielsen, na zlecenie MAKRO Cash & Carry.

Większość badanych uważa, że liczba sklepów tradycyjnych w pierwszym kwartale 2014 r. w porównaniu do roku ubiegłego pozostała bez zmian (43 proc. respondentów). Natomiast 1/3 właścicieli zauważa zmniejszenie się tego typu placówek. Może to mieć związek z ogólną sytuacją handlu tradycyjnego na polskim rynku. Zarówno franczyzobiorcy, jak i właściciele sklepów niezależnych twierdzą, że sytuacja ta nieznacznie się pogorszyła w stosunku do roku 2013.

- Rynek franczyzowy w naszym kraju nadal się kształtuje, o czym świadczą chociażby pojawiające się co roku nowe sieci. Konkurencja jest duża, co zmusza franczyzodawców do podejmowania dodatkowych działań, inwestycji w kampanie rekrutacyjne oraz dostosowania oferty do indywidualnych potrzeb potencjalnych partnerów. Mimo to rozwój sieci franczyzowych pozostaje jednym z bardziej widocznych trendów na polskim rynku - mówi Roman Krucki, Kierownik ds. Marketingu Franczyzy.

Badanie potwierdza, że zdecydowana większość właścicieli sklepów należących do sieci franczyzowych jest zadowolona z dotychczasowej współpracy i nie rozważa przejścia do konkurencji (83 proc.). Potencjalne korzyści z franczyzy zauważają również właściciele sklepów niezależnych (93 proc.). Niemal 1/3 z nich zastanawia się nad przystąpieniem do sieci.

Zaletami przynależności do marki franczyzowej najczęściej wskazywanymi przez respondentów obu grup są: ciekawe oferty promocyjne (57 proc.), niskie ceny produktów (52 proc.), wsparcie reklamowe i marketingowe (44 proc.). Nie dziwi więc fakt, że większość badanych pozytywnie ocenia wpływ franszyzy na biznes. Zarówno właściciele sklepów franczyzowych, jak i niezależnych uważają, że przynależność do sieci zapewnia większą liczbę klientów (65 proc.), wyższą sprzedaż (65 proc.) i wartość jednorazowych zakupów (57 proc.). Warto jednak zauważyć, że doświadczeni franczyzobiorcy częściej wskazują wyższą wartość sprzedaży (niemal 3/4 grupy) niż właściciele sklepów niezależnych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH