Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Badanie: Patenty e-sprzedawców na zdobycie klientów

Internet sporo zmienił w naszym życiu, ale reguł prowadzenia biznesu nie wywrócił do góry nogami - taki wniosek płynie z opinii kilkuset właścicieli sklepów internetowych przebadanych na potrzeby raportu Shoper 2018 “Multiwyzwania”. Zapytani, co ich zdaniem ma największe przełożenie na sprzedaż najczęściej (49 proc. odpowiedzi) wskazywali na systematyczne wzbogacanie oferty i obsługę klienta na wysokim poziomie. Czyli esencję handlu od tysięcy lat.

Badanie: Patenty e-sprzedawców na zdobycie klientów
fot. shutterstock

Pozostałe odpowiedzi sprzedawców dotyczą już jednak działań typowych dla XXI w. i specyfiki handlu w sieci.  - Raport pokazuje, że tylko 4 proc. sprzedawców nie prowadzi żadnych działań, aby przyciągnąć klientów do swojego sklepu. Zdecydowana większość stosuje ich cały szereg - od promocji na Facebooku po udział w targach. Za przekonaniem właścicieli o skuteczności niektórych metod stoi analiza z wykorzystaniem profesjonalnych narzędzi, często jest to po prostu intuicja. Jednak ich poparte doświadczeniem preferencje dają już pewną wskazówkę dla początkujących, jak rozwijać e-biznes - mówi Dominik Cisoń, Customer Success Specialist w Shoper.

Niemal połowa (46. sklepów) uważa, że skuteczna sprzedażowo jest reklama w sieci. Nieco mniej (41 proc.) dodaje działania w mediach społecznościowych. Te odpowiedzi uzupełniają się. Z innego pytania zadanego w badaniu wynika bowiem, że sklepy najchętniej prowadzą kampanie w sieci w największych mediach społecznościowych - na Facebooku i Instagramie, choć popularne są również Google Adwords. Właściciele sklepów wskazują również na prowadzenie atrakcyjnej polityki cenowej, zdobywanie rekomendacji od zadowolonych klientów i budowanie wizerunku jako metody, które przynoszą sukces sprzedażowy.

Większość sprzedawców (57 proc.) deklaruje, że oferta ich sklepu dostępna jest także w serwisie Allegro. Z drugiej strony, tylko co piąty uważa, że obecność na portalach aukcyjnych przekłada się na wzrost sprzedaży. Tylko co dziesiąty ankietowany widzi korelację między  a obecnością ich e-sklepu w porównywarkach cen, a wzrostem sprzedaży. Podobnie jest z inwestycją w lepszą szatę graficzną. Tylko 15 proc. właścicieli sklepów jest zdania, że atrakcyjny wygląd witryny sklepowej poprawia ich wyniki sprzedażowe, ale mimo to 41 proc. pracowało nad jego poprawieniem w 2018 r., a co czwarty planuje ulepszać szatę graficzną w tym roku.

Oprócz pozycjonowania (zainwestować w nie chce 55 proc. sklepów), najwięcej sprzedawców (59 proc.) chce w tym roku skupić się na wprowadzeniu do oferty nowych marek i produktów, a 23 proc. na uatrakcyjnieniu wizualnej strony sklepu.

Po kilka-kilkanaście procent głosów otrzymały inne metody działań, w tym całkiem nowatorskie jak wprowadzenie nowych metod płatności, uruchomienie chatbota, czy skorzystanie z usługi Shoper Kampanie. Pokazuje to, że właściciele wiedzą, że oferta jest najważniejsza, ale nie boją się próbować nowych dróg rozwoju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Shoper RSS ALERT    /    e-sprzedawcy RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.196.208.187
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.