Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Patriotyzm konsumencki jest w Polakach coraz silniejszy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-04-2017, 09:55
Badanie: Patriotyzm konsumencki jest w Polakach coraz silniejszy
Fot. shutterstock

Pytani o pogląd na świat Polacy określają się w badaniach opinii publicznej jako patrioci. Okazuje się, że podobnie jest przy codziennych zakupach - co więcej - obserwujemy wzrost tej świadomości – wynika z nowej edycji raportu o patriotyzmie konsumenckim, przygotowanego przez agencję badawczą Open Research.

– Producenci coraz chętniej podkreślają polskie pochodzenie produktów. Obserwujemy coraz większą świadomość patriotyczną przejawiającą się na zakupach. Po latach zachłyśnięcia się tym, co zachodnie, Polacy coraz bardziej doceniają to, co polskie, jednak musi mieć to dobrą jakość – mówi Mariusz Pyc, Client Service Director w Open Research. 

Okazuje się, że patriotyzm konsumencki jest w nas coraz silniejszy. Aż siedmiu na dziesięciu Polaków twierdzi, że wystarczającą zachętę do zakupu danego produktu stanowi dla nich to, że pochodzi on właśnie z Polski. 

Większość z nas podczas zakupów chce wspierać rodzime marki, wydając pieniądze na właśnie ich wyroby. Tak jest m.in. z polskimi artykułami spożywczymi. Gdy jest to podkreślone na opakowaniu, sięga po nie chętniej dokładnie połowa Polaków.

Nasza żywność wyjątkowo dobrą renomą cieszy się już w wielu zakątkach świata, nic dziwnego, że chcą ją kupować również rodzimi konsumenci. Dlatego na przykład słusznie robi producent wody mineralnej koncern Danone, promując markę „Żywiec Zdrój”, a niegdyś obco brzmiąca „Bonaqua” (koncern Coca-Cola) stała się „Kroplą Beskidu”. 

Oprócz artykułów spożywczych, konsumenci najbardziej zachęceni polskim pochodzeniem czują się jeszcze w przypadku produktów bankowych i ubezpieczeniowych (48 proc.) oraz leków bez recepty (również 48 proc.). W działaniach marketingowych warto więc na każdym kroku tę ich polskość podkreślać. 

Pochodzenie produktu ma również znaczenie w przypadku usług telekomunikacyjnych, mebli oraz odzieży i obuwia. 

Okazuje się jednak, że przypadku niektórych towarów bardziej od polskich cenimy sobie te wyprodukowane za granicą. Kiedy zatem polski rodowód pomaga, a kiedy przeszkadza producentom i handlowcom? 

Przeszkadza na przykład urządzeniom z kategorii RTV i AGD, bo firmy z USA i Azji zazwyczaj kojarzymy z większym zaawansowaniem technologicznym. Zagraniczne leki zaś – z wyższą jakością. Dlatego na przykład Kruger&Matz, producent wysokiej jakości słuchawek, smartfonów i tabletów chce kojarzyć się globalnie, choć marka wywodzi się z Polski. 

Dane zebrane przez Open Research pokazują, że badani nie zawsze potrafią poprawnie zidentyfikować polską markę. Co ciekawe, sieć handlowa Biedronka – mimo wyjątkowo polskobrzmiącej nazwy – została uznana za markę zagraniczną przez aż 74 proc. badanych. Jak zauważają eksperci, wpływ na to może mieć szeroki rozgłos wokół sieci. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • grzegorz 28-04-2017, 20:38:
Przytoczony tutaj Kruger Matz płaci podatki w Polsce, więc kupując ich sprzęt przyczyniamy się do rozwoju polskiej gospodarki
  • chlopek roztropek 26-04-2017, 17:51:
Ale bzdury , "patriotyzm konsumencki" hehe - w portugalskiej biedronce , francuskim auchan czy angielskim tesco ??? i niby kupujemy polskie produkty ? jakie np.??? ale bzdury...

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 374) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH