Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Polacy szukają sposobów, by jak najwięcej zaoszczędzić na zakupach

  • Autor: www.portalspozywczy.pl/ pr
  • Data: 23-08-2016, 12:33
Badanie: Polacy szukają sposobów, by jak najwięcej zaoszczędzić na zakupach
fot. shutterstock

Jak wynika z raportu „Sprytne zakupy Polaków 2016”, Polacy to bez wątpienia „smart shopperzy”. Aż 80 proc. Polaków korzysta z programów przynoszących im materialne profity przy zakupie. W ostatnim czasie coraz większą popularność zyskują także programy typu cashback, które aż połowa Polaków uważa za opłacalne - informują eksperci Refunder.pl.

Polacy szukają sposobów, by jak najwięcej zaoszczędzić na zakupach, nabywając produkty jednocześnie tanie i dobrej jakości.

Wydawałoby się, że sprytne zakupy dotyczą wyłącznie ceny. Jednak polowanie na promocje i rabaty nie jest jedynym wyróżnikiem świadczącym o tym, że dany konsument to „smart shopper”. Poza chęcią nabycia produktów lub usług za atrakcyjną cenę, liczy się także umiejętność znalezienia produktów wysokiej jakości, porównywanie ich w różnych sklepach, korzystanie z zakupów grupowych czy przyłączanie się do programów lojalnościowych.

Zdaniem ekspertów Refunder.pl Polacy są rozsądni podczas dokonywania zakupów – ponad 2/3 z nich nie zdarza się kupować rzeczy, które okazują się później niepotrzebne. Co więcej, zanim zdecydujemy się na zakup produktu lub usługi, dokładnie planujemy nadchodzące wydatki. Najbardziej popularnym rozwiązaniem mającym pomóc w decyzji zakupowej jest przeglądanie ofert w internecie (85 proc. badanych) oraz korzystanie z niższych cen w sklepach online (78 proc. badanych).

Kupując produkty, klienci najczęściej kierują się ceną (72 proc. badanych), ale także jakością (60 proc. osób). Dla blisko 1/3 Polaków ważna jest natomiast marka produktu, a ponad 26 proc. kupuje produkty, do których są przyzwyczajeni. Osoby mieszkające w pojedynkę bardziej zwracają uwagę na takie cechy produktu, jak polskie pochodzenie, czy bezpieczeństwo dla środowiska, rzadziej za to kierują się wyglądem produktu. „Smart shopperów” najwięcej jest w gospodarstwach złożonych z pary z dziećmi – takie osoby częściej deklarują korzystanie z rozwiązań na obniżenie kosztów zakupów.

Ponad 3/4 osób wyszukuje okazji, promocji, rabatów na dany produkt i ogląda gazetki z promocjami sklepów tradycyjnych. 80 proc. Polaków korzysta natomiast z jednego z programów dających korzyści materialne przy kupowaniu. Ponad połowa badanych decyduje się dołączyć do programów lojalnościowych własnych (dla konkretnego sklepu), trochę mniej – 44 proc. wybiera te, które zrzeszają wiele sklepów. W ostatnim czasie, Polacy dostrzegają coraz większy potencjał programów typu cashback, które umożliwiają zwrot pieniędzy za dokonane zakupy. Z tego typu systemu korzysta już co czwarty badany, z czego najczęściej są to pary mieszkające z dziećmi (30 proc.), a najrzadziej gospodarstwa wielopokoleniowe (16 proc.). Respondenci przyznają, że oferty tego typu zachęcają do korzystania ze sklepów, które należą do programu (61,8 proc.), co więcej, blisko połowa uważa, że programy oferujące cashback są opłacalne.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH