Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Pracownicy Netto ocenili pracę w sieci

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-12-2017, 12:39
Badanie: Pracownicy Netto ocenili pracę w sieci
fot. shutterstock

Zadowolenie ze swojej codziennej pracy, niezbędna do wykonywania codziennych zadań wiedza oraz umiejętności zarządcze kadry menedżerskiej – te elementy zostały szczególnie wysoko ocenione przez pracowników sieci sklepów Netto w badaniu Barometr 2017.

Sieć handlowa Netto co roku przeprowadza wśród wszystkich swoich pracowników badanie Barometr, które ma na celu sprawdzenie atmosfery panującej w firmie. To bardzo ważny aspekt w każdej organizacji, ponieważ atmosfera, wzajemne relacje między pracownikami a przełożonymi czy też jasny podział obowiązków wpływają na poziom motywacji zatrudnionych oraz efektywność ich działań.

Jak pokazują analizy przeprowadzone przez amerykański Instytut Gallupa, dla pracowników szczególnie  istotna jest znajomość swojego zakresu pracy i odpowiedzialności. Dla Polaków z kolei liczy się także możliwość docenienia i odnoszenia sukcesów oraz dobra atmosfera panująca w miejscu pracy. Mając na uwadze elementy budujące motywację u pracowników, Netto co roku przeprowadza anonimową ankietę, mającą na celu poznanie nastrojów wewnątrz firmy. Wnioski płynące z badania stanowią dla Netto przede wszystkim źródło wiedzy na temat obszarów do poprawy lub takich, na które należy zwrócić więcej uwagi. Opinie pracowników stanowią podstawę do wprowadzania realnych zmian w modelu zarządzania sieci. W tegorocznej edycji „Barometru” wzięło udział 3 799 pracowników, czyli 85 procent wszystkich osób zatrudnionych w Netto. Każdy aspekt ujęty w ankiecie pracownicy oceniali w skali od 0 do 100 punktów – im wyższa nota, tym lepiej dany obszar jest postrzegany przez respondentów.

- Sytuacja na rynku pracy w branży handlowej jest obecnie bardzo trudna dla pracodawców. Od dłuższego czasu mierzymy się z problemami kadrowymi – mówi Roman Borecki, manager Działu HR w sieci handlowej Netto. – Dlatego lepsze niż w ubiegłym roku wyniki Barometru są dla nas źródłem satysfakcji. Wskazane obszary do rozwoju motywują do dalszej pracy i wprowadzania zmian, które wpłyną na dalszą poprawę atmosfery w naszej firmie.

Pracownicy Netto uważają, że mają wpływ na wykonywaną przez nich pracę – ten obszar uzyskał średnią na poziomie 74 punktów. Jeszcze wyżej oceniają swoją wiedzę oraz umiejętności potrzebne do rzetelnego i prawidłowego wypełniania codziennych obowiązków (81 punktów), mają także jasność, co do zakresu zadań, za które są odpowiedzialni (82 punkty). Wysokie oceny tych aspektów są silnie związane z poczuciem sensu wykonywanej pracy, co przekłada się na ogólne poczucie satysfakcji i zadowolenia z sytuacji w miejscu zatrudnienia.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 427) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.