Badanie: Pracownicy Netto ocenili pracę w sieci

Zadowolenie ze swojej codziennej pracy, niezbędna do wykonywania codziennych zadań wiedza oraz umiejętności zarządcze kadry menedżerskiej – te elementy zostały szczególnie wysoko ocenione przez pracowników sieci sklepów Netto w badaniu Barometr 2017.
POWIĄZANE TEMATY
- Koszyk cen: Zakupy w sklepach franczyzowych są droższe o 50-130 zł od tych robionych w hipermarketach i dyskontach
- Netto z kampanią świeżych produktów, asortymentu eko i bio
- Sieci handlowe w I kw. 2018 r.: Zakaz handlu w niedziele, zmiany w zarządach, zamknięcia i inwestycje
- Godziny otwarcia sklepów w Święta Wielkanocne. W sobotę czynne krócej
Sieć handlowa Netto co roku przeprowadza wśród wszystkich swoich pracowników badanie Barometr, które ma na celu sprawdzenie atmosfery panującej w firmie. To bardzo ważny aspekt w każdej organizacji, ponieważ atmosfera, wzajemne relacje między pracownikami a przełożonymi czy też jasny podział obowiązków wpływają na poziom motywacji zatrudnionych oraz efektywność ich działań.
Jak pokazują analizy przeprowadzone przez amerykański Instytut Gallupa, dla pracowników szczególnie istotna jest znajomość swojego zakresu pracy i odpowiedzialności. Dla Polaków z kolei liczy się także możliwość docenienia i odnoszenia sukcesów oraz dobra atmosfera panująca w miejscu pracy. Mając na uwadze elementy budujące motywację u pracowników, Netto co roku przeprowadza anonimową ankietę, mającą na celu poznanie nastrojów wewnątrz firmy. Wnioski płynące z badania stanowią dla Netto przede wszystkim źródło wiedzy na temat obszarów do poprawy lub takich, na które należy zwrócić więcej uwagi. Opinie pracowników stanowią podstawę do wprowadzania realnych zmian w modelu zarządzania sieci. W tegorocznej edycji „Barometru” wzięło udział 3 799 pracowników, czyli 85 procent wszystkich osób zatrudnionych w Netto. Każdy aspekt ujęty w ankiecie pracownicy oceniali w skali od 0 do 100 punktów – im wyższa nota, tym lepiej dany obszar jest postrzegany przez respondentów.
- Sytuacja na rynku pracy w branży handlowej jest obecnie bardzo trudna dla pracodawców. Od dłuższego czasu mierzymy się z problemami kadrowymi – mówi Roman Borecki, manager Działu HR w sieci handlowej Netto. – Dlatego lepsze niż w ubiegłym roku wyniki Barometru są dla nas źródłem satysfakcji. Wskazane obszary do rozwoju motywują do dalszej pracy i wprowadzania zmian, które wpłyną na dalszą poprawę atmosfery w naszej firmie.
Pracownicy Netto uważają, że mają wpływ na wykonywaną przez nich pracę – ten obszar uzyskał średnią na poziomie 74 punktów. Jeszcze wyżej oceniają swoją wiedzę oraz umiejętności potrzebne do rzetelnego i prawidłowego wypełniania codziennych obowiązków (81 punktów), mają także jasność, co do zakresu zadań, za które są odpowiedzialni (82 punkty). Wysokie oceny tych aspektów są silnie związane z poczuciem sensu wykonywanej pracy, co przekłada się na ogólne poczucie satysfakcji i zadowolenia z sytuacji w miejscu zatrudnienia.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- Następna »

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!