Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Badanie: Prawie połowa konsumentów czeka na letnie wyprzedaże

Z początkiem czerwca sklepy zaoferują klientom produkty po obniżonych cenach. Według raportu Santander Consumer Banku – “Polaków portfel własny – kochamy okazje”– to właśnie letnie promocje interesują konsumentów najbardziej.

Badanie: Prawie połowa konsumentów czeka na letnie wyprzedaże
fot. materiały prasowe

Na pytanie o okazje zakupowe najbardziej sprzyjające zakupom niemal połowa, bo 42,2 proc. osób badanych na zlecenie Santander Consumer Banku wskazało wyprzedaże organizowane m.in. w sezonie letnim. W tej grupie zdecydowanie dominują kobiety – aż 39 proc. pań lubi upolować okazje na letnich wyprzedażach. Dla porównania, takich panów jest 21,5 proc.

Jak pokazało badanie banku Polacy bardzo racjonalnie podchodzą do wszelkich promocji. – Aż 48,1 proc. kobiet i 45,3 proc. mężczyzn deklaruje, że ze specjalnych okazji korzysta tylko wtedy, kiedy dotyczą czegoś, co i tak mieli kupić. W kontekście letnich wyprzedaży można założyć, że właśnie ta grupa zaopatrzy się w potrzebne podczas wakacyjnego wypoczynku produkty – mówi Piotr Dolata, Członek Zarządu Santander Consumer Banku odpowiedzialny za kredyty konsumenckie. 

Prawie co dziesiąty Polak wybiera zawsze te towary, które są aktualnie w promocji. Rozpoczynające się w czerwcu wyprzedaże to moment, z którego z dużym prawdopodobieństwem skorzystają również oni. 

Zła wiadomość dla handlowców? Wbrew pozorom liczna jest także grupa Polaków, którzy na letnie promocje nie zareagują. Aż 23,7 proc. kobiet i 31,2 proc. mężczyzn deklaruje, że nie zwraca uwagi na zniżki i kupuje to, co uważa za potrzebne bez względu na rabaty. Dobra informacja? Niemała grupa, bo 8,6 proc. badanych uwielbia promocje i praktycznie nie kupuje niczego, co nie jest w specjalnej cenie. W czerwcu więc to ta grupa na pewno odwiedzi galerie handlowe i sklepy. 

Z badania wynika również, że najbardziej cenioną akcją prosprzedażową jest mechanizm “drugi lub kolejny produkt za grosz”. Tak uważa 44,2 proc. badanych. 

Przygotowując się do czerwcowego zakupowego szaleństwa, sklepy powinny pamiętać, że równie atrakcyjną ofertą jest tradycyjna zniżka na produkt czy rabat podczas zakupów. W sumie 41,3 proc. konsumentów uważa właśnie takie rozwiązanie za najbardziej przekonujące. Na trzecim miejscu znalazła się darmowa dostawa. 

Coraz więcej klientów robi zakupy w sklepach online, więc nie dziwi, że 25,3 proc. z nich skusi się na zakupy w Internecie, o ile nie będzie musiało płacić za dostarczenie produktów. Wśród preferencji promocyjnych Polaków znalazły się również bony na kolejne zakupy (20,3 proc.), punkty do programu lojalnościowego (16,1 proc.). Do zakupów na czerwcowych wyprzedażach klientów może zachęcić też zniżka za określoną formę płatności (13,9 proc.). 

więcej informacji:

Santander Consumer Bank RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    wyprzedaże RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.91.4.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.