Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie programów lojalnościowych: Polaków najbardziej interesuje gotówka

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 12-11-2013, 10:50

Polskim konsumentom korzystającym z programów lojalnościowych najbardziej zależy na gotówce, czy to w postaci rabatu, zniżki czy bonu na zakupy. W ciągu ostatniego roku widać niewielki wzrost odsetka osób aktywnych w programach. Jednocześnie uczestnicy programów lojalnościowych przyznają, że ich lojalność w stosunku do marki, z której programu korzystają ma głównie charakter transakcyjny - wynika z najnowszego Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia.

Odsetek polskich konsumentów, którzy deklarują udział w przynajmniej jednym programie lojalnościowym od kilku lat utrzymuje się na podobnym poziomie - około 50%. Jednocześnie zmienia się stosunek konsumentów do programów. Konsumenci w coraz większym stopniu są zainteresowani korzyściami materialnymi, o których wyborze sami decydują - w stosunku do ubiegłego roku znacząco wzrosła atrakcyjność nagród będących niejako substytutem gotówki. W przypadku benefitów niematerialnych, najwyżej cenioną wartością wśród uczestników jest otrzymywanie, wcześniej niż pozostali klienci, informacji o wyprzedażach i eventach.

- Nasze badanie dotyczące programów lojalnościowych potwierdza popularyzację coraz powszechniejszej idei smart shoppingu, w ramach której konsumenci bardziej uważnie i zdecydowanie mniej spontanicznie podchodzą do swoich zakupów. Widać to choćby w preferencji benefitów uzyskiwanych z programów lojalnościowych oraz w niedużym, ale jednak wzroście aktywności w ramach programu. Konsumenci skłaniając się ku benefitom związanym z gotówką czy rabatami dają wyraz temu, że to oni chcą decydować, w jaki sposób wydadzą uzyskane pieniądze będące nagrodą za to, że robią zakupy w danym sklepie - mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

W ciągu ostatniego roku wyraźnie zmalał odsetek osób zupełnie nie interesujących się programem lojalnościowym, w którym uczestniczą, nieco zwiększył się odsetek osób, które są aktywne w programie.

W tegorocznym badaniu zdecydowanie widoczny jest wzrost chęci chronienia własnych danych osobowych i prywatności. Największą barierą wejścia do programu jest dla konsumentów konieczność przekazania jakichkolwiek danych osobowych

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH