Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Rynek hurtowy reaguje na nowe trendy w niezależnych sklepach spożywczych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-04-2018, 15:27
Badanie: Rynek hurtowy reaguje na nowe trendy w niezależnych sklepach spożywczych
fot. shutterstock

Zacieranie się różnic między formatami sklepów oraz dynamiczny rozwój małych, lokalnych supermarketów to dziś coraz bardziej widoczne trendy w segmencie niezależnych sklepów spożywczych. W przeprowadzonym badaniu poziomu satysfakcji z usług hurtowni dowożących PMR sprawdził, jak rynek hurtowy odpowiada na dzisiejsze potrzeby detalistów rynku FMCG.

Celem badania PMR było sprawdzenie, jak dzisiejszy rynek aktywnej dystrybucji (hurtowni z dowozem) jest oceniany przez przedstawicieli niezależnych sklepów spożywczych). Badanie objęło także sklepy o metrażu powyżej 300 m2, które jednak ze względu na model działalności mieszczą się w kategorii sklepów niezależnych.

Konsekwencją zacierania się różnic między formatami sklepów jest również zmiana w zakresie kryteriów wyboru dostawców. Odpowiedzią na potrzeby konsumentów jest dostarczanie im różnorodnych produktów i rosnąca powierzchnia handlowa detalistów. Ewolucja w tym kierunku jest też szansą dla hurtowni ogólnospożywczych, które zapewnią sklepom dostęp do szerokiego asortymentu, a także dostawę towaru - informują autorzy badania.

Dynamiczny wzrost małych supermarketów oraz rozwój segmentu convenience pokazują, że rynek sklepów małoformatowych nie stoi na straconej pozycji wobec dynamicznego rozwoju podmiotów wielkoformatowych (w tym głównie dyskontów). Niezależni detaliści stawiają skuteczny opór niekorzystnym tendencjom rynkowym, wykorzystując wartość dodaną wynikającą z działania w sieciach franczyzowych lub grupach zakupowych.

Ich przewagą nad konkurencją są bliskość konsumenta oraz możliwość dostarczenia mu bogatej oferty produktów świeżych i regionalnych. Dodatkowo sklepy niezależne potrafią sprawnie odpowiadać na zmieniające się trendy konsumenckie – dziś nikogo już nie dziwi szeroki wybór win czy piw regionalnych w sklepie osiedlowym - podają autorzy badania.

Wymienione działania w obszarze detalicznym wymagają efektywnej współpracy sklepów z rynkiem hurtowym. Na dostawcach również ciąży obowiązek reagowania na zmieniające się trendy i umożliwienie detalistom sprostania wymogom ich klientów. Badanie PMR pokazało, że hurtownicy dobrze wywiązują się z roli partnerów biznesowych niezależnych detalistów.

Jednak wyraźnie widać, że dziś samo dowiezienie towaru nie wystarczy. W wyniku rosnącej konkurencji sklepy spożywcze poszukują dostawców, którzy nie tylko zapewniają szeroki asortyment produktów i konkurencyjne ceny, ale przede wszystkim będą wspierać detalistę w prowadzeniu biznesu - wynika z badania.

Niezmiennie kluczowa dla dobrej współpracy pozostaje wysoka jakość dostarczanego serwisu. Jednak przedstawiciele sklepów spożywczych chwalą przede wszystkim tych graczy, którzy poza zapewnianiem wysokiej jakości dostaw, dbają o partnerską relację z detalistą, a jednocześnie dostarczają rozwiązania wspierające sklep w codziennej pracy

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 987) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.