Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Rynek hurtowy reaguje na nowe trendy w niezależnych sklepach spożywczych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-04-2018, 15:27
Badanie: Rynek hurtowy reaguje na nowe trendy w niezależnych sklepach spożywczych
fot. shutterstock

Zacieranie się różnic między formatami sklepów oraz dynamiczny rozwój małych, lokalnych supermarketów to dziś coraz bardziej widoczne trendy w segmencie niezależnych sklepów spożywczych. W przeprowadzonym badaniu poziomu satysfakcji z usług hurtowni dowożących PMR sprawdził, jak rynek hurtowy odpowiada na dzisiejsze potrzeby detalistów rynku FMCG.

Celem badania PMR było sprawdzenie, jak dzisiejszy rynek aktywnej dystrybucji (hurtowni z dowozem) jest oceniany przez przedstawicieli niezależnych sklepów spożywczych). Badanie objęło także sklepy o metrażu powyżej 300 m2, które jednak ze względu na model działalności mieszczą się w kategorii sklepów niezależnych.

Konsekwencją zacierania się różnic między formatami sklepów jest również zmiana w zakresie kryteriów wyboru dostawców. Odpowiedzią na potrzeby konsumentów jest dostarczanie im różnorodnych produktów i rosnąca powierzchnia handlowa detalistów. Ewolucja w tym kierunku jest też szansą dla hurtowni ogólnospożywczych, które zapewnią sklepom dostęp do szerokiego asortymentu, a także dostawę towaru - informują autorzy badania.

Dynamiczny wzrost małych supermarketów oraz rozwój segmentu convenience pokazują, że rynek sklepów małoformatowych nie stoi na straconej pozycji wobec dynamicznego rozwoju podmiotów wielkoformatowych (w tym głównie dyskontów). Niezależni detaliści stawiają skuteczny opór niekorzystnym tendencjom rynkowym, wykorzystując wartość dodaną wynikającą z działania w sieciach franczyzowych lub grupach zakupowych.

Ich przewagą nad konkurencją są bliskość konsumenta oraz możliwość dostarczenia mu bogatej oferty produktów świeżych i regionalnych. Dodatkowo sklepy niezależne potrafią sprawnie odpowiadać na zmieniające się trendy konsumenckie – dziś nikogo już nie dziwi szeroki wybór win czy piw regionalnych w sklepie osiedlowym - podają autorzy badania.

Wymienione działania w obszarze detalicznym wymagają efektywnej współpracy sklepów z rynkiem hurtowym. Na dostawcach również ciąży obowiązek reagowania na zmieniające się trendy i umożliwienie detalistom sprostania wymogom ich klientów. Badanie PMR pokazało, że hurtownicy dobrze wywiązują się z roli partnerów biznesowych niezależnych detalistów.

Jednak wyraźnie widać, że dziś samo dowiezienie towaru nie wystarczy. W wyniku rosnącej konkurencji sklepy spożywcze poszukują dostawców, którzy nie tylko zapewniają szeroki asortyment produktów i konkurencyjne ceny, ale przede wszystkim będą wspierać detalistę w prowadzeniu biznesu - wynika z badania.

Niezmiennie kluczowa dla dobrej współpracy pozostaje wysoka jakość dostarczanego serwisu. Jednak przedstawiciele sklepów spożywczych chwalą przede wszystkim tych graczy, którzy poza zapewnianiem wysokiej jakości dostaw, dbają o partnerską relację z detalistą, a jednocześnie dostarczają rozwiązania wspierające sklep w codziennej pracy

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (10 340) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane