Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Sklepy spożywcze są ważnym graczem w rynku kawy na wynos

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-06-2017, 09:54
Badanie: Sklepy spożywcze są ważnym graczem w rynku kawy na wynos
Fot. shutterstock

Już co trzecia osoba pijąca kawę na mieście korzysta z oferty kawowej sklepów spożywczych i punktów sprzedaży. Najbardziej znaną i najczęściej odwiedzaną siecią sklepów oferujących kawę na wynos jest Żabka. Z oferty kawowej sklepów spożywczych najczęściej korzystają mężczyźni i osoby młode – do 29 roku życia – wynika z badania Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia.

Rośnie liczba osób pijących kawę na mieście kilka razy w miesiącu i częściej – obecnie ten odsetek wynosi 83%, czyli 7 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym. Co ciekawe, przybywa klientów, którzy spożywają kawę na mieście w pierwszej połowie dnia.

Najbardziej znaną siecią sklepów spożywczych oferujących kawę na wynos jest Żabka. Tam też klienci najczęściej kupują kawę. Jednocześnie, jeśli chodzi o smak napoju, zdecydowanie przoduje sieć 1 Minute. 

Głównymi sieciami sklepów spożywczych/kiosków, w których klienci piją kawę przynajmniej raz w tygodniu są: Żabka (11%), Fresh Market (10%) oraz 1 Minute (9%). Głównymi motywami wyboru sklepu spożywczego lub punktu sprzedaży jako miejsca, gdzie konsumenci kupują kawę na wynos, są: przystępna lokalizacja, możliwość kupienia kawy po drodze, dobra jakość kawy oraz przystępna cena.

We wszystkich powyższych sieciach najczęściej wybieranym rodzajem kawy jest kawa latte. Wyjątek stanowią kioski i saloniki RUCHu, gdzie klienci nieco częściej deklarują zakup cappuccino.   

– W tym roku postanowiliśmy sprawdzić w naszym badaniu, na ile sklepy spożywcze są brane pod uwagę przy zakupie kawy na wynos. Okazuje się, że aż jedna trzecia respondentów – mieszkańców dużych miast pijących kawę na mieście – wybiera właśnie sklep spożywczy jako miejsce, gdzie można zakupić gorącą kawę. Nasze badanie pokazuje, że sklepy spożywcze są ważnym graczem w rynku kawy na wynos – komentuje Dominika Grzyb, autorka raportu z ARC Rynek i Opinia.

Badanie Café Monitor zrealizował instytut ARC Rynek i Opinia techniką CAWI (badania on-line na własnym panelu epanel.pl), próba N=1200 osób deklarujących picie kawy na mieście. Badanie przeprowadzono na grupie mieszkańców dużych miast, losowo-wybranych osób w wieku 15-55 lat. Termin realizacji badania: 11.05-22.05.2017.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 225) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.