Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Badanie: Sprawdź, jakie formy promocji cieszą się największą popularnością

Najbardziej atrakcyjną formą promocji jest obniżka ceny pojedynczego produktu (57 proc. wskazań). Dodatkowo, wysokim i rosnącym zainteresowaniem cieszą się promocje, gdzie korzyścią jest drugi ten sam produkt w obniżonej cenie (42 proc.) - wynika z badania Open Research pt. "Shoppers’ Perspective 2016".

Badanie: Sprawdź, jakie formy promocji cieszą się największą popularnością
Fot. shutterstock

Jak wynika z badania Open Research najwyżej ocenianą akcją promocyjną spośród tych, gdzie korzyść dla kupującego nie jest natychmiastowa są karty lojalnościowe (29 proc.). Pozostałe tego rodzaju promocje (np. konkursy, zbieranie naklejek, drobne upominki do zakupów) cieszą się znacznie mniejsza atrakcyjnością.

Gazetka promocyjna nadal jest najczęstszym bodźcem zachęcającym klientów do odwiedzenia sklepu – ponad 40 proc. osób, korzystających z promocji, ma wcześniej kontakt z gazetką sklepową.

Kolejnymi źródłami wiedzy o promocji są Media, gdzie Internet (25 proc.) pełni większą role niż reklama TV (21 proc.). Najważniejszym źródłem informacji o promocjach w sklepie są zmienione tabliczki cenowe (inny kolor tabliczki, dodatkowe oznaczenie ceny etc.).

Dodatkowe ekspozycje i materiały – oddziałujące odpowiednio na 19 proc. i 18 proc. badanych. Najrzadziej klienci odwiedzają sklep, dowiadując się o promocji z aplikacji mobilnych. Niewielkie znaczenie mają informacja przekazywana bezpośrednio przez sprzedawcę.

Zwyczaje zakupowe

Najczęściej dokonywane są zakupy artykułów spożywczych – przez większość kupujących robione są one codziennie lub prawie codziennie. Zdecydowanie odmienna jest częstotliwość zakupu chemii gospodarczej i kosmetyków – w przypadku tych kategorii zakupów dokonuje się średnio od 2 do 3 razy w miesiącu

Wynik analizy pokazuje trzy główne segmenty: kupujących zorientowanych na markę, na cenę oraz na jakość. W odniesieniu do wyników badania z ubiegłego roku zauważamy wzrost liczby klientów, którzy podejmując decyzje zakupowe, kierują się ceną. Mowa tu jednak wyłącznie o klientach poszukujących „dobrego produktu w dobrej cenie”. Nieznacznie natomiast zmniejszyły się grupy klientów, którzy porównują wyłącznie ceny, ponieważ nie chcą przepłacać, oraz „klienci jednej okazji”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

konsumenci RSS ALERT    /    badania rynkowe RSS ALERT    /    zwyczaje konsumenckie RSS ALERT    /    Open Research RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.