REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Badanie: Sprawdź, jakie formy promocji cieszą się największą popularnością

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-09-2016, 13:43
Badanie: Sprawdź, jakie formy promocji cieszą się największą popularnością
Fot. shutterstock

Najbardziej atrakcyjną formą promocji jest obniżka ceny pojedynczego produktu (57 proc. wskazań). Dodatkowo, wysokim i rosnącym zainteresowaniem cieszą się promocje, gdzie korzyścią jest drugi ten sam produkt w obniżonej cenie (42 proc.) - wynika z badania Open Research pt. "Shoppers’ Perspective 2016".

REKLAMA

Jak wynika z badania Open Research najwyżej ocenianą akcją promocyjną spośród tych, gdzie korzyść dla kupującego nie jest natychmiastowa są karty lojalnościowe (29 proc.). Pozostałe tego rodzaju promocje (np. konkursy, zbieranie naklejek, drobne upominki do zakupów) cieszą się znacznie mniejsza atrakcyjnością.

Gazetka promocyjna nadal jest najczęstszym bodźcem zachęcającym klientów do odwiedzenia sklepu – ponad 40 proc. osób, korzystających z promocji, ma wcześniej kontakt z gazetką sklepową.

Kolejnymi źródłami wiedzy o promocji są Media, gdzie Internet (25 proc.) pełni większą role niż reklama TV (21 proc.). Najważniejszym źródłem informacji o promocjach w sklepie są zmienione tabliczki cenowe (inny kolor tabliczki, dodatkowe oznaczenie ceny etc.).

Dodatkowe ekspozycje i materiały – oddziałujące odpowiednio na 19 proc. i 18 proc. badanych. Najrzadziej klienci odwiedzają sklep, dowiadując się o promocji z aplikacji mobilnych. Niewielkie znaczenie mają informacja przekazywana bezpośrednio przez sprzedawcę.

Zwyczaje zakupowe

Najczęściej dokonywane są zakupy artykułów spożywczych – przez większość kupujących robione są one codziennie lub prawie codziennie. Zdecydowanie odmienna jest częstotliwość zakupu chemii gospodarczej i kosmetyków – w przypadku tych kategorii zakupów dokonuje się średnio od 2 do 3 razy w miesiącu

Wynik analizy pokazuje trzy główne segmenty: kupujących zorientowanych na markę, na cenę oraz na jakość. W odniesieniu do wyników badania z ubiegłego roku zauważamy wzrost liczby klientów, którzy podejmując decyzje zakupowe, kierują się ceną. Mowa tu jednak wyłącznie o klientach poszukujących „dobrego produktu w dobrej cenie”. Nieznacznie natomiast zmniejszyły się grupy klientów, którzy porównują wyłącznie ceny, ponieważ nie chcą przepłacać, oraz „klienci jednej okazji”.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH