REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Badanie: Tesco i Alma - najpopularniejsze e-sklepy spożywcze

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 01-07-2016, 15:21
Badanie: Tesco i Alma - najpopularniejsze e-sklepy spożywcze
Fot. shutterstock

Marką najsilniej kojarzoną z zakupami online generalnie jest zdecydowanie Allegro. Ta marka ma bardzo silną pozycję marki w świadomości wszystkich badanych osób. Allegro jako znana marka i kojarzonaz produktami, dominuje także w wielu poszczególnych kategoriach produktów (np. odzież czy sprzęt RTV/AGD). Jest ona zdecydowanym liderem serwisów e-handlu w świadomości internautów - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”.

REKLAMA

Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”, kolejną marką najczęściej wymienianą przez respondentów jest kolejny serwis aukcyjny – OLX. Widoczna różnica wskazań pomiędzy tymi serwisami, z widoczną przewagą Allegro, potwierdza silną pozycję tej właśnie marki w świadomości badanych osób. 

W badaniu poproszono badanych o spontaniczne wskazanie serwisów, w których można zakupić produkty z konkretnych kategorii usług/produktów. 

W przypadku odzieży najpopularniejsze są Allegro (30 proc.), Zalando (23 proc.) oraz Bonprix (8 proc.). 

Kupowanie artykułów spożywczych online jest przede wszystkim wiązane z markami Tesco (18 proc.) i Alma (14 proc.). Wśród wymienianych marek pojawia się również Allegro (8 proc.) oraz Piotr i Paweł (3 proc.). 

Apteki internetowe to kategoria stosunkowo znana i rozpoznawana przez badanych. Najczęściej wymienianą marką dla tej kategorii jest Dbam o Zdrowie (wymieniona przez 7 proc. respondentów). Gemini i Melissa uzyskały odpowiednio 3 proc. i 2 proc. odpowiedzi. 

Kategoria drogerie/perfumerie internetowe charakteryzuje się kilkoma markami na zbliżonym poziomiew świadomości badanych – aż 4 marki uzyskały zbliżony, najwyższy poziom spontanicznych wskazań – Rossmann (10 proc.), Sephora (9 proc.) i Douglas (8 proc.) na równi z iPerfumy (8 proc.). 

W kategorii serwisów internetowych sprzedających sprzęt RTV/AGD najczęściej wymieniane są Allegro (19 proc.)oraz sklepy internetowe specjalizujące się w takiej ofercie – Media Markt i RTV Euro AGD (po 17 proc.). 

Liderami spontanicznej znajomości serwisów internetowych sprzedających multimedia w formie elektronicznej (aplikacje, e-booki itp.) są Empik (17 proc.), Allegro (8 proc.) oraz Merlin (3 proc.). Te trzy marki osiągnęły także najwyższe wyniki w przypadku pytania o znajomość serwisów internetowych sprzedających multimedia w formie tradycyjnej (książki, płyty itp.) zdobywając odpowiednio 32 proc. (Empik), 13 proc. (Allegro) i 6 proc. (Merlin).

Także artykuły do domu i ogrodu są najczęściej kupowane poprzez serwis Allegro (17 proc. badanych osób). Respondenci wymieniają też Ikea (7 proc.) i Castorama (6 proc.) jako serwisy oferujące możliwość zakupu tego typu produktów. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH