Badanie: TNS Polska: 65 proc. Allegrowiczów nadaje paczki przez Pocztę Polską
Prawie 70 proc e-sprzedawców wybiera Allegro jako podstawowy kanał sprzedaży – to wnioski z ostatniego badania TNS Polska w firmach e-commerce” na zlecenie Poczty Polskiej. Z danych TNS wynika, że 65 proc. Allegrowiczów korzysta z usług narodowego operatora. Tylko 10 proc. wybiera InPost.
Rynek e-commerce w Polsce opiera się przede wszystkim na sprzedaży za pośrednictwem Allegro: prawie 70 proc e-sprzedawców wybiera tę platformę jako podstawowy kanał sprzedaży – to wnioski z ostatniego badania TNS Polska w firmach e-commerce” na zlecenie Poczty Polskiej. Z danych TNS wynika, że 65 proc. Allegrowiczów korzysta z usług narodowego operatora. Tylko 10 proc. wybiera InPost.
Najchętniej wybieraną platformą do e-sprzedaży jest Allegro: prawie 70 proc e-sprzedawców jest na niej obecnych. Na drugim miejscu są własne sklepu internetowe i portale aukcyjne inne niż Allegro.
E-przedsiębiorcy obecni na Allegro najchętniej korzystają z małych paczek do 1 kg. Cena takich przesyłek przy zamówieniu pakietów spada nawet poniżej 3,6 zł netto i uwzględnia już koszt opakowania. Potwierdzają to wyniki Poczty Polskiej, która od września oferuje dla klientów prowadzących sprzedaż wysyłkową, cztery warianty oferty „Pakiet POLECONY eCommerce” z wagą do 1 kg. Poczta wprowadziła taką możliwość wysyłki jako odpowiedź na ofertę konkurencji.
Z badania TNS Polska wynika także, że grupa „Klienci Poczty Polskiej” nadaje za jej pośrednictwem około 65 proc. przesyłek o masie do 1 kg. Z kolei badani „ Klienci konkurencji” wysyłają przesyłki do 1 kg korzystając z DPD/Siódemka (około 21 proc.), DHL (18 proc.) i UPS (17 proc.). InPost na Allegro wybiera 10 procent e-sprzedawców.
Badanie TNS Polska zrealizowane dla Poczty Polskiej wskazuje także, że dla e-sklepów przy wyborze firmy obsługującej wysyłkę towarów do klientów najbardziej liczy się cena oferowanych usług. Istotny jest także gwarantowany czas doręczenia – to jeden z kluczowych czynników wyboru operatora logistycznego. Najpopularniejsze usługi dodatkowe to monitoring przesyłek oraz możliwość otrzymania informacji o doręczeniu przesyłki.
Opcje wysyłek udostępniane klientom i jednocześnie najczęściej przez nich wybierane to przede wszystkim paczka i kurier. Klienci Poczty Polskiej dużo częściej niż klienci konkurencji oferują również różne formy listów i paczek z opcją pobranie.
Badanie TNS Polska dla Poczty Polskiej pokazuje także gotowość do zmiany operatora logistycznego przez e-sklepy. 75 proc e-sklepów na co dzień korzystających z usług logistycznych konkurencji deklaruje gotowość skorzystania z oferty wysyłkowej Poczty Polskiej.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- Następna »
KOMENTARZE: (6)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (6)