REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Badanie: TNS Polska: 65 proc. Allegrowiczów nadaje paczki przez Pocztę Polską

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: www.portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 09-11-2015, 12:35

Prawie 70 proc e-sprzedawców wybiera Allegro jako podstawowy kanał sprzedaży – to wnioski z ostatniego badania TNS Polska w firmach e-commerce” na zlecenie Poczty Polskiej. Z danych TNS wynika, że 65 proc. Allegrowiczów korzysta z usług narodowego operatora. Tylko 10 proc. wybiera InPost.

REKLAMA

Rynek e-commerce w Polsce opiera się przede wszystkim na sprzedaży za pośrednictwem Allegro: prawie 70 proc e-sprzedawców wybiera tę platformę jako podstawowy kanał sprzedaży – to wnioski z ostatniego badania TNS Polska w firmach e-commerce” na zlecenie Poczty Polskiej. Z danych TNS wynika, że 65 proc. Allegrowiczów korzysta z usług narodowego operatora. Tylko 10 proc. wybiera InPost.

Najchętniej wybieraną platformą do e-sprzedaży jest Allegro: prawie 70 proc e-sprzedawców jest na niej obecnych. Na drugim miejscu są własne sklepu internetowe i portale aukcyjne inne niż Allegro.
E-przedsiębiorcy obecni na Allegro najchętniej korzystają z małych paczek do 1 kg. Cena takich przesyłek przy zamówieniu pakietów spada nawet poniżej 3,6 zł netto i uwzględnia już koszt opakowania. Potwierdzają to wyniki Poczty Polskiej, która od września oferuje dla klientów prowadzących sprzedaż wysyłkową, cztery warianty oferty „Pakiet POLECONY eCommerce” z wagą do 1 kg. Poczta wprowadziła taką możliwość wysyłki jako odpowiedź na ofertę konkurencji.

Z badania TNS Polska wynika także, że grupa „Klienci Poczty Polskiej” nadaje za jej pośrednictwem około 65 proc. przesyłek o masie do 1 kg. Z kolei badani „ Klienci konkurencji” wysyłają przesyłki do 1 kg korzystając z DPD/Siódemka (około 21 proc.), DHL (18 proc.) i UPS (17 proc.). InPost na Allegro wybiera 10 procent e-sprzedawców.

Badanie TNS Polska zrealizowane dla Poczty Polskiej wskazuje także, że dla e-sklepów przy wyborze firmy obsługującej wysyłkę towarów do klientów najbardziej liczy się cena oferowanych usług. Istotny jest także gwarantowany czas doręczenia – to jeden z kluczowych czynników wyboru operatora logistycznego. Najpopularniejsze usługi dodatkowe to monitoring przesyłek oraz możliwość otrzymania informacji o doręczeniu przesyłki.

Opcje wysyłek udostępniane klientom i jednocześnie najczęściej przez nich wybierane to przede wszystkim paczka i kurier. Klienci Poczty Polskiej dużo częściej niż klienci konkurencji oferują również różne formy listów i paczek z opcją pobranie.

Badanie TNS Polska dla Poczty Polskiej pokazuje także gotowość do zmiany operatora logistycznego przez e-sklepy. 75 proc e-sklepów na co dzień korzystających z usług logistycznych konkurencji deklaruje gotowość skorzystania z oferty wysyłkowej Poczty Polskiej.

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • areczek 18-11-2015, 02:22:
Tylko dlatego, że na niektóre wsie inpost nie dochodzi, ale ten procent spada. Nawet na forum inpostu gowork.pl/opinie_czytaj,155873 pisza, ze im procent rosnie, to tu musi spadać.
  • trolley 12-11-2015, 12:19:
dzięki współpracy prywatnego operatora z allegro udało sie wprowadzić praktycznie najniższy próg kosztów przesyłki, co mnie jako stałego zakupowicza bardzo ucieszyło.
  • gREW 12-11-2015, 11:20:
zawsze jak przychodze na poczte to ta przemiła pani w okieneczku do którego przepycham się od 30 minut zasypuje mnnie stosem formularzy i oplat. Nie dziekuje

Zobacz wszystkie komentarze (6)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 409) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH