Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: W 2017 r. widać trend zmniejszenia poziomu planowania zakupów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-02-2017, 10:02
Badanie: W 2017 r. widać trend zmniejszenia poziomu planowania zakupów
Fot. shutterstock

W roku 2017 widać zdecydowany trend zmniejszenia poziomu planowania zakupów (-4p.p.) na korzyść tych nieplanowanych (+6%) Zakupy spożywcze w większości są planowane, podobnie jak zakup chemii gospodarczej - wynika z badania „Shopper’s Perspective 2017” zrealizowanego przez agencje Open Research.


Jak wynika z badania „Shopper’s Perspective 2017” zrealizowanego przez agencję Open Research, promocje oferujące natychmiastowa możliwość czerpania z nich korzyści są formą preferowaną (57%). Niemniej, na przestrzeni zaledwie roku, nastąpiło znaczące osłabienie tej preferencji – co może wiązać się ze zmianami w formach promocji stosowanymi przez najpopularniejsze sieci (np. Lidl: zwrot produktu, Biedronka: Gang Świeżaków, etc.). Nadal jednak akcje, w których „nagroda” jest odroczona w czasie, cieszą się mniejszą atrakcyjnością. 

Kupujący istotnie częściej samodzielnie dokonują zakupu kosmetyków dla siebie niż zlecają to innym osobom (osobiste produkty, chęć przetestowania przez zakupem, wybór spośród szerokiego asortymentu etc.), z kolei w przypadku chemii gospodarczej istotnie łatwiej jest zlecić zakup produktu innej osobie z gospodarstwa domowego - wynika z badania.

W roku 2017 widać zdecydowany trend zmniejszenia poziomu planowania zakupów (-4p.p.) na korzyść tych nieplanowanych (+6%). Zakupy spożywcze w większości są planowane, podobnie jak zakup chemii gospodarczej. Natomiast nieco częściej pod wpływem impulsu, czy też przy okazji innych zakupów klienci chętniej kupują nieplanowane kosmetyki. 

Kupujący odwiedzają zazwyczaj 3-4 kanały detaliczne: dyskonty, supermarket, hipermarkety, drogerie sieciowe. Warty zauważenia jest fakt, że w porównaniu do poprzedniej fali zmniejszyła się koncentracja zakupów dla art. chemicznych i kosmetyków.

57% kupujących dokonuje przeciętnych, codziennych, uzupełniających zakupów spożywczych i jest to zdecydowany wzrost vs rok 2016, który odbył się kosztem spadku zakupów dużych, tygodniowych. Pozostali odwiedzają sklepy w konkretnym celu, produkt na konkretną okazję, bądź pod wpływem nagłego impulsu.

Badanie zostało zrealizowane technika CAWI, metodą standaryzowanego wywiadu. Projekt zrealizowany był na próbie N=1310 badanych. Czas realizacji badania: 20-31 październik 2016.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 760) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH