Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: W 2017 r. widać trend zmniejszenia poziomu planowania zakupów

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-02-2017, 10:02
Badanie: W 2017 r. widać trend zmniejszenia poziomu planowania zakupów
Fot. shutterstock

W roku 2017 widać zdecydowany trend zmniejszenia poziomu planowania zakupów (-4p.p.) na korzyść tych nieplanowanych (+6%) Zakupy spożywcze w większości są planowane, podobnie jak zakup chemii gospodarczej - wynika z badania „Shopper’s Perspective 2017” zrealizowanego przez agencje Open Research.


Jak wynika z badania „Shopper’s Perspective 2017” zrealizowanego przez agencję Open Research, promocje oferujące natychmiastowa możliwość czerpania z nich korzyści są formą preferowaną (57%). Niemniej, na przestrzeni zaledwie roku, nastąpiło znaczące osłabienie tej preferencji – co może wiązać się ze zmianami w formach promocji stosowanymi przez najpopularniejsze sieci (np. Lidl: zwrot produktu, Biedronka: Gang Świeżaków, etc.). Nadal jednak akcje, w których „nagroda” jest odroczona w czasie, cieszą się mniejszą atrakcyjnością. 

Kupujący istotnie częściej samodzielnie dokonują zakupu kosmetyków dla siebie niż zlecają to innym osobom (osobiste produkty, chęć przetestowania przez zakupem, wybór spośród szerokiego asortymentu etc.), z kolei w przypadku chemii gospodarczej istotnie łatwiej jest zlecić zakup produktu innej osobie z gospodarstwa domowego - wynika z badania.

W roku 2017 widać zdecydowany trend zmniejszenia poziomu planowania zakupów (-4p.p.) na korzyść tych nieplanowanych (+6%). Zakupy spożywcze w większości są planowane, podobnie jak zakup chemii gospodarczej. Natomiast nieco częściej pod wpływem impulsu, czy też przy okazji innych zakupów klienci chętniej kupują nieplanowane kosmetyki. 

Kupujący odwiedzają zazwyczaj 3-4 kanały detaliczne: dyskonty, supermarket, hipermarkety, drogerie sieciowe. Warty zauważenia jest fakt, że w porównaniu do poprzedniej fali zmniejszyła się koncentracja zakupów dla art. chemicznych i kosmetyków.

57% kupujących dokonuje przeciętnych, codziennych, uzupełniających zakupów spożywczych i jest to zdecydowany wzrost vs rok 2016, który odbył się kosztem spadku zakupów dużych, tygodniowych. Pozostali odwiedzają sklepy w konkretnym celu, produkt na konkretną okazję, bądź pod wpływem nagłego impulsu.

Badanie zostało zrealizowane technika CAWI, metodą standaryzowanego wywiadu. Projekt zrealizowany był na próbie N=1310 badanych. Czas realizacji badania: 20-31 październik 2016.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 641) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.