Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Widać nieufność do zamawiania artykułów spożywczych przez internet

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-02-2017, 09:41
Badanie: Widać nieufność do zamawiania artykułów spożywczych przez internet
Fot. shutterstock

Polacy niechętnie kupują artykuły spożywcze w e-sklepach. Na zakupy najczęściej chodzą do dyskontów, hipermarketów i supermarketów - wynika z najnowszej edycji raportu badawczego „Shoppers’ Perspective 2017” przygotowanego przez agencję badawczą Open Research.

Choć wiele mówi się o rozwoju kanału elektronicznego, wciąż widać nieufność w stosunku do zamawiania artykułów spożywczych czy chemii gospodarczej przez internet. Dobra szybko zbywalne Polacy wolą kupować na miejscu, by zaspokoić od razu swoje potrzeby - wynika z raportu badawczego „Shoppers’ Perspective 2017” przygotowanego przez Open Research.

Z badań wynika, że na zakupy Polacy najczęściej chodzą do dyskontów, hipermarketów i supermarketów. Wyjątek stanowi kategoria kosmetyków, które kupowane są w dużej mierze w wyspecjalizowanych sklepach, do których klienci mają większe zaufanie. 

Największa grupa badanych, bo aż 57%, dokupuje produkty spożywcze na bieżąco. Robią oni regularne, ale mniejsze zakupy, uzupełniające zapasy spożywcze.  

Do robienia dużych, tygodniowych zakupów, przyznaje się niemal co czwarty Polak (23%). Nieco mniej, bo 18% osób biorących udział w badaniu przeprowadzonym przez Open Research, udaje się do sklepu po konkretny produkt.

Jeszcze do niedawna Polacy skrupulatnie planowali wydatki i racjonalizowali swoje zakupy. Poprawa sytuacji ekonomicznej, na którą niewątpliwie wpływ ma program 500+, sprawiła, że klienci rzadziej przychodzą do sklepu z przygotowaną listą. Częściej (+6% w stosunku do ubiegłego roku) Polacy pozwalają sobie na spontaniczne zakupy. Co piąty Polak spontanicznie kupuje artykuły spożywcze i chemię gospodarczą. 

W swoim raporcie agencja badawcza Open Research analizuje, jakimi kryteriami kierują się klienci, gdy sięgają po produkty na sklepowych półkach. Bardzo ważnym czynnikiem wciąż pozostaje cena. W segmencie wrażliwych cenowo shopperów można wyróżnić trzy podgrupy klientów: łowców okazji, poszukujących „dobrego produktu w dobrej cenie” oraz wrażliwych na cenę, świadomych konsumentów, którzy nie lubią przepłacać. Co ciekawe, grupa nie lubiących przepłacać to osoby o stosunkowo wysokich dochodach na gospodarstwo domowe. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • m 27-02-2017, 10:55:
Kilka miesięcy temu regularnie dokonywałem zakupów w Leclerc Drive. Problem w tym, że na tej platformie w dużej części nie są dostępne produkty promocyjne z gazetki regularnej (papierowej). Wiem, że po doliczeniu kosztu transportu rentowność na takich produktach jest minimalna, o ile wogóle jest, ale jeśli sklep decyduje się na taką formę sprzedaży produktów to oczekiwałbym dostępności 100% asortymentu spożywczego. Pomijając alkohol, fajki itd. Pozdrawiam

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 516) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH