Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Badanie: Widać nieufność do zamawiania artykułów spożywczych przez internet

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 27-02-2017, 09:41
Badanie: Widać nieufność do zamawiania artykułów spożywczych przez internet
Fot. shutterstock

Polacy niechętnie kupują artykuły spożywcze w e-sklepach. Na zakupy najczęściej chodzą do dyskontów, hipermarketów i supermarketów - wynika z najnowszej edycji raportu badawczego „Shoppers’ Perspective 2017” przygotowanego przez agencję badawczą Open Research.

Choć wiele mówi się o rozwoju kanału elektronicznego, wciąż widać nieufność w stosunku do zamawiania artykułów spożywczych czy chemii gospodarczej przez internet. Dobra szybko zbywalne Polacy wolą kupować na miejscu, by zaspokoić od razu swoje potrzeby - wynika z raportu badawczego „Shoppers’ Perspective 2017” przygotowanego przez Open Research.

Z badań wynika, że na zakupy Polacy najczęściej chodzą do dyskontów, hipermarketów i supermarketów. Wyjątek stanowi kategoria kosmetyków, które kupowane są w dużej mierze w wyspecjalizowanych sklepach, do których klienci mają większe zaufanie. 

Największa grupa badanych, bo aż 57%, dokupuje produkty spożywcze na bieżąco. Robią oni regularne, ale mniejsze zakupy, uzupełniające zapasy spożywcze.  

Do robienia dużych, tygodniowych zakupów, przyznaje się niemal co czwarty Polak (23%). Nieco mniej, bo 18% osób biorących udział w badaniu przeprowadzonym przez Open Research, udaje się do sklepu po konkretny produkt.

Jeszcze do niedawna Polacy skrupulatnie planowali wydatki i racjonalizowali swoje zakupy. Poprawa sytuacji ekonomicznej, na którą niewątpliwie wpływ ma program 500+, sprawiła, że klienci rzadziej przychodzą do sklepu z przygotowaną listą. Częściej (+6% w stosunku do ubiegłego roku) Polacy pozwalają sobie na spontaniczne zakupy. Co piąty Polak spontanicznie kupuje artykuły spożywcze i chemię gospodarczą. 

W swoim raporcie agencja badawcza Open Research analizuje, jakimi kryteriami kierują się klienci, gdy sięgają po produkty na sklepowych półkach. Bardzo ważnym czynnikiem wciąż pozostaje cena. W segmencie wrażliwych cenowo shopperów można wyróżnić trzy podgrupy klientów: łowców okazji, poszukujących „dobrego produktu w dobrej cenie” oraz wrażliwych na cenę, świadomych konsumentów, którzy nie lubią przepłacać. Co ciekawe, grupa nie lubiących przepłacać to osoby o stosunkowo wysokich dochodach na gospodarstwo domowe. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • m 27-02-2017, 10:55:
Kilka miesięcy temu regularnie dokonywałem zakupów w Leclerc Drive. Problem w tym, że na tej platformie w dużej części nie są dostępne produkty promocyjne z gazetki regularnej (papierowej). Wiem, że po doliczeniu kosztu transportu rentowność na takich produktach jest minimalna, o ile wogóle jest, ale jeśli sklep decyduje się na taką formę sprzedaży produktów to oczekiwałbym dostępności 100% asortymentu spożywczego. Pomijając alkohol, fajki itd. Pozdrawiam

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.