REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Balicki z DLA Piper Wiater na FRSiH: Komunikacja o produktach nie może wprowadzać w błąd

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-10-2016, 16:22
Balicki z DLA Piper Wiater na FRSiH: Komunikacja o produktach nie może wprowadzać w błąd
Andrzej Balicki, Radca Prawny, Counsel, DLA Piper Wiater Sp. k. Fot. PTWP

Andrzej Balicki, Radca Prawny, Counsel, DLA Piper Wiater Sp. k w trakcie debaty „Sprzedawaj emocje zamiast produktów! – nowe wyzwania dla marketerów” podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2016 mówił, że istnieje zbiór komunikatów, w ramach których muszą się poruszać producenci żywności reklamujący swoje produkty.

REKLAMA

Andrzej Balicki, Radca Prawny, Counsel, z kancelarii prawnej DLA Piper Wiater Sp. k mówił podczas debaty o granicach prawnych w sprzedaży żywności. Tłumaczył, że komunikacja na temat niektórych produktów spożywczych nawiązuje do domu, tradycji czy polskości, a nie zawsze jest to zgodne z prawdą. – Szereg przypadków było takich, że producenci przekraczali granicę, więc pojawiali się inspektorzy i prosili o zmianę komunikacji – mówił.

Andrzej Balicki podał przykłady keczupu, o którym mówiono w komunikacji dla konsumentów, że jest „domowy”, podczas gdy produkowany był w fabryce oraz miodu, który był przedstawiany jako „polski miód”, a tymczasem produkowany był w innym miejscu. Tłumaczył, że czasem składniki pochodzą nie tylko nie z naszego kraju ale nawet z innego kontynentu, chociaż produkt jest przedstawiany jako krajowy.

Dodał, że istnieje zbiór komunikatów, w ramach których muszą się poruszać producenci żywności reklamujący swoje produkty. Są to sformułowania zapisane w rejestrze.

Andrzej Balicki tłumaczył, że jeśli firma założyła konto na Facebooku i pojawia się tam dyskusja konsumentów, to ten, kto jest właścicielem strony internetowej odpowiada za wszystkie wpisy, które powstaną na jego stronie. I jeśli konsumenci piszą na stronie producenta treści, które mogą wprowadzać w błąd innych konsumentów co do właściwości czy składu produktu, to producent powinien interweniować.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 234) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 219)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH