Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Baltona poprawiła wyniki w I półroczu 2017 r.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-08-2017, 10:56
Baltona poprawiła wyniki w I półroczu 2017 r.
fot. materiały prasowe

W pierwszym półroczu 2017 r. Baltona S.A. wypracowała 190,1 mln zł przychodów ze sprzedaży ogółem w wysokości, co oznacza wzrost w wartościach bezwzględnych o 15,5 mln zł, tj. o prawie 9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2016. Z kolei, wynik netto Grupy za okres 6 miesięcy zamknął się stratą w wysokości 713 tys. zł, podczas gdy strata netto za analogiczny okres w roku 2016 wyniosła 2.286 tys. zł.

Wzrost przychodów ze sprzedaży był wynikiem realizacji planowanych transakcji B2B. Z kolei na poprawę wyniku finansowego netto wpłynął wzrost przychodów ze sprzedaży oraz wahania kursów walut skutkujące dodatnimi różnicami kursowymi netto na poziomie 873 tys. zł.

- Działalność operacyjna spółek Grupy uzależniona jest w znacznej mierze od natężenia ruchu lotniczego, który kształtuje poziom popytu, rentowności i sprzedaży w danym miesiącu. Wynika to ze specyfiki branży lotniczej i związanej z tym sezonowości ruchu lotniczego. Grupa odnotowuje najniższą sprzedaż w okresie od listopada do kwietnia, a najwyższą w okresie od maja do października. W rezultacie przychody I kwartału są z reguły niższe niż II i III kwartału. Zjawisko sezonowości ma wpływ na marże i wyniki finansowe realizowane w poszczególnych miesiącach i kwartałach oraz wpływa na zróżnicowane zapotrzebowanie Grupy na kapitał obrotowy - informuje Grupa Baltona w raporcie.

Przedmiotem działalności Grupy Baltona jest między innymi sprzedaż towarów w sklepach detalicznych, a w szczególności w sklepach wolnocłowych w portach lotniczych oraz na przejściach granicznych. Placówki handlowe Grupy są zlokalizowane w Polsce (większość), w Rumunii, we Francji, we Włoszech, na Ukrainie oraz w Belgii, Niemczech i Holandii. Ponadto Grupa zajmuje się m. in. zaopatrywaniem placówek dyplomatycznych, a także załóg statków i okrętów cumujących w polskich portach morskich (działalność shipchandlerska). W 2012 roku Grupa rozszerzyła swoje portfolio o działalność gastronomiczną i sprzedaż towarów w kanale B2B.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH