Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Baltona: W 2016 r. sprzedaż może spaść kilka proc.

  • Autor: PAP
  • Data: 11-06-2016, 08:28
Baltona: W 2016 r. sprzedaż może spaść kilka proc.
fot. materiały prasowe Baltona

PHZ Baltona liczy, że III kwartał będzie lepszy od II, dynamika spadku przychodów powinna być niższa. W całym roku sprzedaż może spaść o kilka procent - poinformował Piotr Kazimierski, prezes spółki.

Kilka dni temu Baltona podała szacunkowe wyniki sprzedaży po maju. W ubiegłym miesiącu przychody grupy spadły o 18 proc. rdr do 32 mln zł. Narastająco, od początku roku sprzedaż spadła o 19 proc. rdr, do 134,5 mln zł.

"Zaprezentowane w raporcie bieżącym wyniki sprzedażowe po maju mogą wyglądać słabo, ale wyniki operacyjne za I kwartał były porównywalne rdr" - powiedział prezes Kazimierski.

W I kwartale przychody grupy Baltona spadły do 75,9 mln zł z 91,9 mln zł rok wcześniej. Strata EBITDA wyniosła 0,6 mln zł i była zbliżona rdr. Strata netto, przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniosła 3,1 mln zł wobec 3,5 mln zł w I kwartale 2015 roku.

Prezes wyjaśnił, że spadek sprzedaży grupy w tym roku wynika z dwóch przyczyn.

"W działalności +lotniskowej+ to brak Katowic i Krakowa, a na obu tych lotniskach prowadziliśmy w ubiegłym roku działalność handlową. W I kwartale tego roku z tego tytułu wypadło ponad 10 mln zł sprzedaży. Na lotniskach porównywalnych sprzedaż rośnie o kilkanaście procent rdr, systematycznie rośnie też działalność gastronomiczna, także w tempie kilkunastoprocentowym, co cieszy nas tym bardziej, że jest to stosunkowo młody segment" - powiedział Kazimierski.

"Druga przyczyna pogorszenia wyników leży w segmencie B2B, na który składa się zaopatrywanie statków i samolotów. Po reorganizacji łańcucha dostaw i zamknięciu magazynu ograniczyliśmy nisko rentowne lub prawie nierentowne kontrakty, które są wysoko wolumenowe" - dodał.

W okresie styczeń-maj przychody w segmencie Sklepy spadły o 5 proc. rdr, w segmencie Gastronomia wzrosły o 12 proc. rdr, a w B2B spadły o 46 proc. rdr.

"Nie boję się wyników za drugi kwartał. Choć nadal nie będą w nich widoczne Katowice, gdzie do tej pory trwał remont, to dynamika działalności gastronomicznej i handlowej na lotniskach zdecydowanie nadrabia" - powiedział prezes Baltony. W środę 8 czerwca spółka otworzyła w Katowicach nowy sklep na odnowionym terminalu non-Schengen, co - według prezesa - będzie już widać w wynikach czerwcowych.

"Katowice są obecnie drugim w Polsce – po warszawskim Okęciu – portem lotniczym pod względem ruchu czarterowego, czyli najbardziej rentownej dla nas grupy pasażerów. Jednocześnie lotnisko w Katowicach jest jedynym w kraju lotniskiem regionalnym przystosowanym do obsługi nawet największych samolotów i lotów długodystansowych" - powiedział.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.