Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Będą wysokie kary dla sieci handlowych za nieprzestrzeganie nowych przepisów o współpracy z przetwórcami

  • Autor: tvp
  • Data: 22-08-2010, 11:42
Będą wysokie kary dla sieci handlowych za nieprzestrzeganie nowych przepisów o współpracy z przetwórcami

Ministerstwo rolnictwa upoważniło Radę Gospodarki Żywnościowej do opracowania założeń ustawy regulującej relacje między sieciami handlowymi oraz przetwórcami. W projekcie mają znaleźć się wysokie kary finansowe za nieprzestrzeganie nowych przepisów. Zdaniem handlowców to niepotrzebne komplikowanie sprawy, a obecne przepisy są wystarczające - informuje "tvp".

Relacje między przemysłem przetwórczym, a handlem zawsze były pełne wzajemnych oskarżeń i animozji. Pierwszy przykład z brzegu. Aby zacząć sprzedawać w sieci handlowej trzeba wnieść tzw. opłatę za wejście. Wynosi ona powiedzmy 2 tysiące złotych za każdy sklep. Gdy sieci handlowe łączą się lub zmieniają nazwę i formę prawną opłaty trzeba wnosić na nowo.

- Nagle się okazuje, że dostawca ma zapłacić, za 400 albo za 500 sklepów, do których już dostarcza ponownie opłatę półkową 2 tysiące złotych. Czy w innej wysokości. To jest jeden z przypadków, w jaki sposób obchodzone jest prawo - mówi "tvp" Witold Choiński z Izby Gospodarczej „Polskie Mięso".

Próbę zażegnania sporu podjęło ostatnio ministerstwo gospodarki, które zaproponowało dobrowolny kodeks dobrych praktyk. Ale zdaniem przemysłu jest on niewystarczający, bo jest dobrowolny. - Kodeks nie załatwi tego problemu, który był załatwiany czy w Niemczech czy na Węgrzech, w Czechach i we Francji. My to musimy próbować i uregulować ustawowo, bo kodeks to nie jest ustawa - mówi "tvp" Grzegorz Grzeszkowiak, prezes SM Gostyń

Przetwórcy postanowili wziąć sprawę w swoje ręce i zażądali ustawy regulującej sporne kwestie, a minister rolnictwa przychylił się do ich postulatów.

Jak informuje "tvp" w nowym projekcie ustawy, który ma być przedstawiony ministerstwu rolnictwa na początku września zostanie zapisany zakaz pobierania opłat innych niż marża handlowa, choć dopuści się opłaty za promocję. Za nieprzestrzeganie przepisów ustawy przewiduje się kary w wysokości do 10 proc. zeszłorocznych obrotów firmy łamiącej przepisy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (12)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Prada 23-08-2010, 20:38:
Panowie, dajcie spokój... Nie macie 100-proc. pewności kto jest kim i niepotrzebnie robicie zamieszanie.......:/
  • dzik 23-08-2010, 20:25:
Mądrzejszy o te wszystkie doświadczenia związane twoja podłą persona ostrzegam tylko innych przed takimi analitykami
  • Witek (co się na niczym nie zna) 23-08-2010, 19:40:
Rzecz w tym iż nigdy nie pracowałem u "dzika". A już od jakiegoś czasu pracuję w firmie doradczej a w Olsztynie ostatni raz byłem jakieś 2 lata temu. Ale jak już wspomniałem dzik widzi mnie wszędzie i stałem sie jego obsesją...

Zobacz wszystkie komentarze (12)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 753) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH