REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Będzie kolejne przyspieszenie rozwoju sieci dyskontowych i marek własnych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 06-03-2011, 14:36
Będzie kolejne przyspieszenie rozwoju sieci dyskontowych i marek własnych
Najbliższe miesiące przyniosą przyspieszenie w rozwoju sieci dyskontowych tj.: Biedronka, Lidl i Netto

Obecna, trudna sytuacja na światowym rynku surowcowym może jeszcze bardziej przyspieszyć rozwój rynku dyskontów i marki własnej w Polsce. - Kieszenie konsumentów są bardzo mocno drenowane nie tylko przez rosnące ceny żywności w sklepach, ale także przez wszelkiego rodzaju inne opłaty (red. np. koszt mediów). Więc ludzie będą kierowali się tam gdzie jest taniej, czyli do dyskontów - mówi Andrzej Gantner, dyrektor Polskiej Federacji Producentów Żywności.

REKLAMA

Mocno drożejące od kilkunastu miesięcy surowce takie jak ropa, gaz, zboża, oleje, kakao, cukier czy mięso, powodują wzrost kosztów produkcji i transportu, a tym samym gwałtowne skoki cen towarów w sklepach. To oznacza kolejną falę odwrotu konsumentów od droższych towarów markowych i sklepów, które nie są w stanie zaproponować klientom odpowiednio niskich cen oraz atrakcyjnych promocji.

Według Andrzeja Gantnera najbliższe miesiące przyniosą kolejne przyspieszenie w rozwoju sieci dyskontowych takich jak Biedronka, Lidl i Netto, a także rozbudowę półek sklepowych z tanimi produktami pod marką własną sieci handlowych.

- To pokazał już rok 2008 r. gdy żywność zaczęła drożeć bardzo szybko, wtedy niezwykle dynamicznie ruszył do przodu rozwój sieci dyskontowych i produktów typu private label. W tamtym czasie duża liczba konsumentów zrezygnowała z kupowania np. w droższych sklepach osiedlowych na rzecz tańszych placówek dyskontowych. To normalne i logiczne działanie, które nie jest dobre dla przemysłu żywnościowego - mówi Andrzej Gantner.

- To sytuacja szczególnie zła dla średniej wielkości firm spożywczych, które będą musiały w pewnym momencie wybrać, czy chcą być dostawcami private label (co może skończyć się fatalnie jeżeli firma uzależni się od jednego odbiorcy) lub będą musiały zniknąć z rynku, bo nie będzie dla ich produktów miejsca na półkach. Dobrym przykładem są dyskonty, na półkach których nie ma miejsca na produkty markowe, w średniej cenie, ale relatywnie mało znane. Tam jest miejsce na bardzo rozpoznawalny markowy produkt lub bardzo tanie towary private label - wyjaśnia ekspert.

Andrzej Gantner zaznacza, że ze względu na to, że rynek produktów sieciowych nie jest tak mocno rozwinięty jak na zachodzie Europy, jego potencjał rozwojowy jest ogromny. - Ten rynek może się podwoić. I zapewne tak się stanie - mówi dyrektor Polskiej Federacji Producentów Żywności.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 495) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH