Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Białe kołnierzyki coraz częściej jadają pod Psem

  • Autor: Adam Domagała, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-02-2009, 19:01
Białe kołnierzyki coraz częściej jadają pod Psem

Światowy kryzys gospodarczy z każdym miesiącem wywiera coraz większy wpływ na polską gastronomię. Objawia się to m.in. tym, że konsumenci, którzy do tej porty wybierali lokale z wyższego segmentu częściej goszczą w punktach typu fast food oraz fast casual. Potwierdzeniem tego faktu mogą być zapowiedzi rozwoju sieci lokali z tego segmentu. - W ostatnich miesiącach zanotowaliśmy znaczny wzrost obrotów. Planujemy też otwarcie trzech kolejnych lokali - mówi Jarosław Jaszczyński, właściciel sieci Kebab pod Psem.

- Zawsze mieliśmy zróżnicowanych klientów, ale ostatnio zdecydowanie częściej z naszej oferty korzystają menadżerowie, biznesmeni, czyli tzw. białe kołnierzyki - dodaje Jarosław Jaszczyński.

Sieć barów Kebab pod Psem to lokale gastronomiczne typu fast food o podwyższonym standardzie. W menu oprócz kebabów znaleźć można sałatki i m.in. napój energetyczny - PiesBull, robiony specjalnie dla tej sieci. Obecnie sieć działa m.in. w Kazimierzu Dolnym, Puławach i Lublinie. Jarosław Jaszczyński planuje uruchomienie kolejnych lokali m.in. w Warszawie, Lublinie oraz Radomiu.

- Na dniach otwieramy bar w Lublinie. Następnie powstanie lokal Warszawie. W dalszej perspektywie chcemy mieć nie mniej niż trzy punkty w stolicy. Jesteśmy również w trakcie rozmów z potencjalnymi franczyzobiorcami, ale nie mogę w tej chwili ujawić gdzie powstaną lokale funkcjonujące na podstawie takiej umowy - informuje właściciel sieci.

Według firmy badawczej PRM rynek gastronomiczny zwolni i nie będzie się rozwijał tak szybko jak latach ubiegłych. PRM prognozuje, że w latach 2009-2010 rynek ten będzie rósł w tempie, ok. 3-4 proc. rocznie (w latach 2007-2008 wzrost wynosił 6,6 proc.), na co wpływ będzie miało osłabienie gospodarcze i gorsze nastroje konsumenckie skłaniające do poszukiwania oszczędności.

PRM podkreśla jednak, że poszczególne segmenty rynku HoReCa zostaną w różnych stopniu dotknięte przez skutki kryzysu. Na przewidywanym spowolnieniu gospodarczym zyskać mogą właśnie fast foody. Konsumenci o bardziej utrwalonych przyzwyczajeniach będą raczej wybierać tańszą ofertę niż zupełnie rezygnować z usług gastronomicznych. Ponadto, bojąc się o utratę pracy część osób może więcej i dłużej pracować - nie mając czasu na przygotowanie czegoś do jedzenia w domu tym bardziej będą oni korzystać z usług gastronomicznych, ale niekoniecznie z restauracji. Z tego samego powodu, rosnącą popularnością mogą cieszyć się placówki pozycjonowane w segmencie fast casual (format przejściowy między fast food a restauracją), oferujące stosunkowo tani posiłek w salach o podwyższonym standardzie.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH