Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Białe kołnierzyki coraz częściej jadają pod Psem

  • Autor: Adam Domagała, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-02-2009, 19:01
Białe kołnierzyki coraz częściej jadają pod Psem

Światowy kryzys gospodarczy z każdym miesiącem wywiera coraz większy wpływ na polską gastronomię. Objawia się to m.in. tym, że konsumenci, którzy do tej porty wybierali lokale z wyższego segmentu częściej goszczą w punktach typu fast food oraz fast casual. Potwierdzeniem tego faktu mogą być zapowiedzi rozwoju sieci lokali z tego segmentu. - W ostatnich miesiącach zanotowaliśmy znaczny wzrost obrotów. Planujemy też otwarcie trzech kolejnych lokali - mówi Jarosław Jaszczyński, właściciel sieci Kebab pod Psem.

- Zawsze mieliśmy zróżnicowanych klientów, ale ostatnio zdecydowanie częściej z naszej oferty korzystają menadżerowie, biznesmeni, czyli tzw. białe kołnierzyki - dodaje Jarosław Jaszczyński.

Sieć barów Kebab pod Psem to lokale gastronomiczne typu fast food o podwyższonym standardzie. W menu oprócz kebabów znaleźć można sałatki i m.in. napój energetyczny - PiesBull, robiony specjalnie dla tej sieci. Obecnie sieć działa m.in. w Kazimierzu Dolnym, Puławach i Lublinie. Jarosław Jaszczyński planuje uruchomienie kolejnych lokali m.in. w Warszawie, Lublinie oraz Radomiu.

- Na dniach otwieramy bar w Lublinie. Następnie powstanie lokal Warszawie. W dalszej perspektywie chcemy mieć nie mniej niż trzy punkty w stolicy. Jesteśmy również w trakcie rozmów z potencjalnymi franczyzobiorcami, ale nie mogę w tej chwili ujawić gdzie powstaną lokale funkcjonujące na podstawie takiej umowy - informuje właściciel sieci.

Według firmy badawczej PRM rynek gastronomiczny zwolni i nie będzie się rozwijał tak szybko jak latach ubiegłych. PRM prognozuje, że w latach 2009-2010 rynek ten będzie rósł w tempie, ok. 3-4 proc. rocznie (w latach 2007-2008 wzrost wynosił 6,6 proc.), na co wpływ będzie miało osłabienie gospodarcze i gorsze nastroje konsumenckie skłaniające do poszukiwania oszczędności.

PRM podkreśla jednak, że poszczególne segmenty rynku HoReCa zostaną w różnych stopniu dotknięte przez skutki kryzysu. Na przewidywanym spowolnieniu gospodarczym zyskać mogą właśnie fast foody. Konsumenci o bardziej utrwalonych przyzwyczajeniach będą raczej wybierać tańszą ofertę niż zupełnie rezygnować z usług gastronomicznych. Ponadto, bojąc się o utratę pracy część osób może więcej i dłużej pracować - nie mając czasu na przygotowanie czegoś do jedzenia w domu tym bardziej będą oni korzystać z usług gastronomicznych, ale niekoniecznie z restauracji. Z tego samego powodu, rosnącą popularnością mogą cieszyć się placówki pozycjonowane w segmencie fast casual (format przejściowy między fast food a restauracją), oferujące stosunkowo tani posiłek w salach o podwyższonym standardzie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH